تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 10:12
کد خبر : 101339

دگردیسی نوین چک لیست حسابرسی مبارزه با پولشویی

دگردیسی نوین چک لیست حسابرسی مبارزه با پولشویی

به گزارش اقتصاددان یک متخصص مبارزه با پولشویی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت اشخاص مشمول قانون مبارزه با پولشویی تحت نظارت وظیفه کمک به جلوگیری، کشف، بررسی و گزارش معاملات مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر عهده دارند. از آنجایی که عملکردمجرمان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و به دنبال نقاط

به گزارش اقتصاددان یک متخصص مبارزه با پولشویی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت

اشخاص مشمول قانون مبارزه با پولشویی تحت نظارت وظیفه کمک به جلوگیری، کشف، بررسی و گزارش معاملات مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر عهده دارند. از آنجایی که عملکردمجرمان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و به دنبال نقاط ضعف جدید در شبکه‌های مالی هستند، بررسی‌های دقیق لازم است تا اطمینان حاصل شود که سازمان‌ها با مشتریان طرف قرارداد آنها خطرات نظارتی یا اعتباری قابل‌توجهی در مورد مبارزه با پولشویی (AML) ندارند.

قبل از اینکه یک موسسه بتواند با پولشویی و تامین مالی تروریسم مقابله کند، باید ریسک پذیری خود را مشخص کند. یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای AML یک رویکرد فعال را تسهیل می‌کند، که برای شناسایی و ارزیابی ریسک‌های مرتبط و توجیه سرمایه‌گذاری و به کارگیری اقدامات متقابل مناسب طراحی شده است.
لذابه جای تمرکز بر تجزیه و تحلیل پس از پولشویی، یک رویکرد مبتنی بر ریسک تمرکز یک موسسه مالی را بر مدیریت فعالانه هدایت می کند. به این ترتیب، شرکت ها باید کنترل های داخلی را برای کاهش ریسک تا سطح قابل قبولی به کار گیرند.

کنترل های داخلی

در ایالات متحده، قانون رازداری بانکی (BSA)/کتابچه راهنمای بررسی ضد پولشویی (به روز رسانی آوریل ۲۰۲۰) شورای بررسی مؤسسات مالی فدرال (FFIEC) شش عنصر از یک برنامه انطباق نظارتی AML مؤثر را شناسایی می کند:

۱٫وجود یک سیستم کنترل داخلی برای اطمینان از انطباق مداوم
۲٫انجام آزمایش مستقل برای انطباق توسط پرسنل شرکت یا توسط یک طرف خارجی

۳.تعیین یک افسر انطباق BSA با مسئولیت نظارت بر انطباق روزانه

۵.آموزش مداوم برای کارکنان

۶.یک برنامه شناسایی مشتری مبتنی بر ریسک (CIP) که به یک موسسه اجازه می دهد هویت مشتریان خود را مشخص کند

تکنیک‌های مبتنی بر ریسک برای انجام بررسی مستمر مشتری (CDD) و مطابقت با الزامات مالکیت ذی‌نفع که در مقررات صادر شده توسط شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) به تفصیل شرح داده شده است.

FinCEN چهار الزام اصلی را که مؤسسات مالی باید هنگام اجرای CDD رعایت کنند، شرح می دهد:

۱٫شناسایی و تایید هویت مشتریان

۲٫شناسایی و تأیید هویت صاحبان ذینفع شرکت‌هایی که حساب باز می‌کنند

۳٫درک ماهیت و هدف روابط با مشتری برای ایجاد پروفایل ریسک مشتری

۴٫انجام نظارت مستمر برای شناسایی و گزارش معاملات مشکوک و بر اساس ریسک، حفظ و به روز رسانی اطلاعات مشتری

موسسات مالی برای اطمینان از رعایت این قانون، باید رویکرد خود را در قالب سیاست‌ها و رویه‌ها، مستند کنند.

یک برنامه مؤثرمبارزه با پولشویی، مستلزم توانایی نظارت مستمر بر فعالیت‌های مربوطه و بررسی دقیق پرچم‌های قرمز مرتبط با تراکنش‌های مشکوک است. برای این منظور، بسیاری از سازمان‌ها به تحقیقات و نرم‌افزار ارائه‌شده توسط فروشندگان متخصص برای کمک به انجام بررسی‌های کارآمد و مؤثر بر روی مشتریان جدید و موجود، و در نهایت برای کمک به محافظت از سازمان خود تکیه می‌کنند.

در مشاوره به موسسات مالی ایالات متحده امریکا در مورد ترویج یک فرهنگ، موسسات مالی برای اطمینان از رعایت این قانون باید رویکرد خود را در قالب سیاست‌ها و رویه‌ها مستند کنند.
یک برنامه مؤثر همچنین مستلزم توانایی نظارت مستمر بر فعالیت‌های مربوطه و بررسی دقیق پرچم‌های قرمز مرتبط با تراکنش‌های مشکوک است. برای این منظور، بسیاری از سازمان‌ها به تحقیقات و نرم‌افزار ارائه‌شده توسط فروشندگان متخصص برای کمک به انجام بررسی‌های کارآمد و مؤثر بر روی مشتریان جدید و موجود، و در نهایت برای کمک به محافظت از سازمان خود، تکیه می‌کنند.

ترویج فرهنگ انطباق

FinCEN در مشاوره خود به موسسات مالی آمریکا در مورد ترویج فرهنگ انطباق، عناصر کلیدی مورد نیاز برای تقویت فرهنگ انطباق را شناسایی کرد، از جمله رهبرانی که فعالانه از تلاش‌های انطباق حمایت می‌کنند و منابع کافی را که به این هدف اختصاص داده شده‌اند. علاوه بر این مقاله منتشر شده توسط انجمن متخصصان تایید شده مبارزه با پولشویی در مورد چگونگی ارزیابی فرهنگ انطباق در چارچوب مبتنی بر ریسک بحث کرد.
زمانی که یک موسسه فاقد فرهنگ انطباق باشد، برای ایجاد و حفظ تعهد به مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم تلاش خواهد کرد.
افسر گزارشگری پولشویی (MLRO) چیست؟

اولین بار در بریتانیا تحت مقررات پولشویی ۲۰۰۷ تأسیس شد، که با مقررات پول شویی، تأمین مالی تروریسم و ​​انتقال وجوه (اطلاعات در مورد پرداخت کننده) در سال ۲۰۱۷ جایگزین شد ، یک مسئول گزارشگری پول شویی (MLRO) وظیفه نظارت بر رعایت یک شرکت را دارد. با قوانین اداره رفتار مالی ( FCA ) در مورد پولشویی. برخی از MLRO به عنوان افسر نامزد شده یاد می کنند.

رژیم مدیر ارشد و صدور گواهینامه (SMCR) که در ۹ دسامبر ۲۰۱۹ جایگزین رژیم افراد تأیید شده شد، MLRO را به عنوان یک عملکرد مدیریت ارشد تعریف می کند . این یک عملکرد مورد نیاز و کنترل شده تحت SMCR است. کسانی که مایل به اشغال این نقش هستند باید درخواست خود را به FCA ارسال کنند.

مسئولیت های یک افسر شامل دریافت دسترسی مناسب به سوابق تجاری شرکت برای اتخاذ تصمیمات کاملاً آگاهانه برای اطمینان از انطباق با قوانین و مقررات مربوط به پولشویی انگلستان است. آنها باید توسعه و حفظ سیاست‌ها و رویه‌های AML کارفرمای خود را به‌منظور انعکاس تغییرات در محیط نظارتی، که شامل انجام بازبینی‌های دوره‌ای برای تعیین اثربخشی آنها می‌شود، به عهده بگیرند.

یک افسر تطلیق همچنین در پرورش فرهنگ انطباق مناسب، که می تواند شامل توسعه و ارائه AML و همچنین آموزش مبارزه با تامین مالی تروریسم ( CTF ) به کارکنان و مدیران باشد، نقش دارد. این موضوع شامل توضیح اهمیت رویکرد مبتنی بر ریسک برای انطباق است.

MLRO باید این اختیار را داشته باشد که بدون نیاز به کسب اجازه از فرد دیگری، گزارش هایی را به مجریان قانون ارائه دهد. کارفرمای آنها همچنین باید از ابزاری برای بررسی و ارسال به موقع گزارش های فعالیت مشکوک ( SARs ) به مجریان قانون اطمینان حاصل کند.

با توجه به اهمیت MLRO، فردی که به این نقش سپرده می شود باید دارای تجربه و صلاحیت مناسب باشد. با این حال، MLROها نیازی به داشتن صلاحیت خاصی ندارند. آنها باید ابزارها و تکنیک های پولشویی را به روز نگه دارند. یک MLRO ممکن است شخصی را با سازمان منصوب کند تا به عنوان معاون او فعالیت کند.

لطفاً نقطه نظرات خود را در خصوص چک لیست با نشانی الکترونیک fhm0331@gmail.com به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....