تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 19:06
کد خبر : 52112

دگردیسی قوانین مبارزه با پولشویی غرب

دگردیسی قوانین مبارزه با پولشویی غرب

نهاد ناظر اتحادیه اروپا: بر اساس گزارش ویژه حسابرسی متمرکز بر بخش بانکی و منتشر شده در روز دوشنبه توسط دیوان محاسبات اروپا (ECA) ، اتحادیه اروپا رویکردی چند جانبه در مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم دارد و نمی تواند از شرایط برابر در کشورهای عضو اطمینان حاصل کند. میخائیلز کوزلوف ، عضو

نهاد ناظر اتحادیه اروپا:

بر اساس گزارش ویژه حسابرسی متمرکز بر بخش بانکی و منتشر شده در روز دوشنبه توسط دیوان محاسبات اروپا (ECA) ، اتحادیه اروپا رویکردی چند جانبه در مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم دارد و نمی تواند از شرایط برابر در کشورهای عضو اطمینان حاصل کند.

میخائیلز کوزلوف ، عضو ECA لتونی مسئول گزارش در یک جلسه مطبوعاتی (۲۸ ژوئن) گفت:
“نقاط ضعف در سطح اتحادیه اروپا در رابطه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم باید رفع شود و نقش نظارتی اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی تقویت شده است. برای اطمینان از اجرای سریع و منسجم قانون اتحادیه اروپا باید کارهای بیشتری انجام شود.”

وی افزود: برای شروع، اتحادیه اروپا باید از مقررات ترجیح بخشنامه ها در هر زمان ممکن، با توجه به نیاز به اجرای منسجم قانون در سطح کشور های عضو ، استفاده کند.

پولشویی عملی است که طی آن “قانونی کردن” عواید جرم با فیلتر کردن آنها در اقتصاد منظم برای پنهان کردن منشأ غیرقانونی آنها صورت گیرد. در اروپا، ارزش معاملات مشکوک را در صدها میلیارد یورو – معادل ۱.۳٪ از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا (GDP) تخمین می زنند.

دادگاه حسابرسان اروپا (ECA) در یک پیش نمایش حسابرسی با تشریح چارچوب قانونی فعلی و نقش کشورهای عضو و اتحادیه اروپا در مبارزه با پولشویی نوشت: تمرکز سیاست جدیدی در اتحادیه اروپا برای مبارزه با پولشویی برای حفظ یکپارچگی بازار داخلی و ثبات سیستم مالی اتحادیه اروپاشکل گرفته است.

در مقابل رسوایی های بانکی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، کمیسیون اروپا در ژوئیه ۲۰۱۹ اطلاعیه ای را در مورد بهبود اجرای چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با پولشویی (AML) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) تصویب کرد.

در ۷ مه ۲۰۲۰ ، کمیسیون اروپا برنامه عملیاتی را برای سیاست جامع اتحادیه اروپا پیشگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم تصویب کرد.

در حال حاضر نظارت بر قوانین اتحادیه اروپا در این زمینه به عهده هر کشور عضو است و در نتیجه می تواند شکافهایی در نحوه نظارت بر قوانین ایجاد شود. طبق برنامه اقدام اخیر ، کمیسیون پیشنهاد ایجاد یک ناظر در سطح اتحادیه اروپا را خواهد داد. برای رفع خلأهای موجود در قوانین ، یک کتاب قانون اتحادیه اروپا نیز پیشنهاد می شود.

طبق ممیزی جدید ECA ، جدیدترین ارقام یورواستات نشان می دهد که بیش از ۷۵ درصد معاملات مشکوک گزارش شده از موسسات اعتباری در بیش از نیمی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.

هشت اولویت مبارزه با جرایم مالی ایالات متحده:

دفتر جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا لیستی از مهمترین نگرانی های ایالات متحده را منتشر کرد که بانک ها و سایر شرکت ها بر اساس قانون جدید ضد تصفیه پول (AML) باید بر آنها تمرکز کنند.

در این لیست که توسط شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) تهیه شده است، به فساد، جرایم اینترنتی و بهره برداری مجرمانه از ارز مجازی، تأمین مالی تروریسم خارجی و داخلی، کلاهبرداری، جرایم سازمان یافته فراملی، قاچاق مواد مخدر ، قاچاق انسان و قاچاق کالا اشاره شده است. تأمین بودجه تسلیحات کشتار جمعی به عنوان اصلی ترین نگرانی های این بخش در تلاش برای مبارزه با جرائم مالی است.

لیست “اولویت ها” پس از تصویب قانون مبارزه با پولشویی ایالات متحده (AMLA) در ژانویه ، قانونی است که به طور گسترده ای در ایالات متحده به عنوان مهمترین قانون AML از زمان تصویب قانون دیده می شود. طبق AMLA ، FinCEN موظف است استراتژی ملی مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را تهیه کند و لیستی از جرایم اصلی مربوطه را که در اولویت این طرح قرار داده است، منتشر کند.

دفتر در بیانیه ای گفت: تعیین این اولویت ها برای کمک به همه نهادهای تحت پوشش در تلاش برای انجام تعهدات خود بر اساس قوانین و مقررات طراحی شده برای مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم است. FinCEN بعداً مقرراتی را صادر می کند که مشخص می کند موسسات مالی چگونه باید این اولویت ها را در برنامه های AML مبتنی بر ریسک خود لحاظ کنند.

بر اساس این بیانیه ، FinCEN و دیگر تنظیم کنندگان فدرال و ایالتی ایالات متحده موسسات مالی را برای اولویت بندی در برنامه های انطباق خود بررسی نمی کنند. AMLA پس از انتشار لیست ، که با مشورت سایر دفاتر نظارتی ، سازمان های اجرای قانون و ارگان های امنیت ملی تهیه شده است ، ۱۸۰ روز به دفترخانه فرصت می دهد تا قوانین را صادر کند.

مایکل موزیر ، سرپرست سرپرست FinCEN در بیانیه ای گفت: “انتشار اولویت های مبارزه با مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور ، یک مرحله مهم در تلاش های FinCEN برای بهبود کارایی و اثربخشی رژیم AML / CFT کشور و ایجاد مشارکت بیشتر بین دولت خصوصی و خصوصی است. . اولویت ها منعکس کننده دیدگاه دولت ایالات متحده در مورد زمینه تهدید است – تهدیدهای طولانی مدت مانند فساد ، کلاهبرداری و تروریسم بین المللی ، و همچنین تهدیدات سریع در حال تکامل و حاد ، مانند تروریسم داخلی ، و باج افزار و سایر جرایم اینترنتی را برجسته می کند.(ح)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....