تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 12:07
کد خبر : 87258

دو سیگنال برای صعود سهام

دو سیگنال برای صعود سهام

بورس تهران امروز تابلوی سبز را به خود می‌بیند.  به نظر می‌رسد بورس از فاز اصلاح خود خارج شده است و در این میان رشد نرخ دلار در بازار آزاد و نزدیک شدن به ۳۰ هزار تومان و همچنین رشد سهام شرکت‌های کالای اساسی فضای کلی بازار را سبز کرده است. دیروز نرخ دلار به رشد خود

بورس تهران امروز تابلوی سبز را به خود می‌بیند.

 به نظر می‌رسد بورس از فاز اصلاح خود خارج شده است و در این میان رشد نرخ دلار در بازار آزاد و نزدیک شدن به ۳۰ هزار تومان و همچنین رشد سهام شرکت‌های کالای اساسی فضای کلی بازار را سبز کرده است.

دیروز نرخ دلار به رشد خود ادامه داد و پس از فتح ۲۹ هزار تومان مطابق با انتظار به سمت ابرکانال جدید ۳۰ هزار تومانی حرکت کرد. به نظر می‌رسد در صورت عدم رخداد اتفاق واقعی به خصوص در بخش احیای برجام احتمال رشد بیشتر نرخ دلار وجود دارد. اثر رشد نرخ دلار بر سهام تقریبا برای همه عیان است و این موضوع تا حدودی اثر خود را در بازار سهام کشور منعکس کرده است. اشاره به این نکته ضروری است که گرچه مبنای قیمت فروش محصولات داخلی و صادراتی شرکت‌های بورسی نیما بوده و نیما همچنان در کانال ۲۴ هزار تومان قرار دارد اما تقریبا برای همه عیان است که دیروز یا زود ادامه رشد نرخ دلار در نهایت رشد نرخ نیمایی را نیز به همراه دارد. باید دید سیاست‌گذار با رشد نرخ دلار به سمت احیای سریع‌تر برجام حرکت خواهد کرد یا خیر.

فولاد، شستا، سهام پالایشی و فارس در میان نمادهای با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل قرار دارند. رشد دلار نیما طبیعتا می‌تواند اثر محسوسی بر سودآوری این شرکت‌ها داشته باشد. در این میان البته باید به احتمال احیای برجام و همچنین احتمال افزایش فاصله دلار آزاد و نیما با توجه به وضعیت ارزی بهتر دولت نسبت به گذشته اشاره کرد.

در میان صنایع کوچک‌تر نیز شب گذشته لیستی منتشر شده که قیمت شیر خام را ۱۲۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم (تقریبا دو برابر قبل) قیمت روغن مایع ۸۰۰ گرمی را حدود ۷۰ هزار تومان و قیمت شانه تخم‌مرغ را حدود ۹۸ هزار تومان اعلام کرد (همچنان تایید رسمی نشده است). همین موضوع باعث شد که استقبال از سهام کالای اساسی افزایش یابد. همان‌طور که در هفته‌های گذشته نیز مطرح شد باید در انتظار افشای الف از افزایش نرخ فروش شرکت‌های کوچکتر و به خصوص درگیر با کالای اساسی بودیم. امروز سهام دارویی‌ها نیز با افزایش تقاضا مواجه شده‌اند. سهام داسوه نیز پس از رشد ۵۰ درصدی متوقف شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....