تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 10:35
کد خبر : 61637

دولت بن‌های کارگری را احیا کند

دولت بن‌های کارگری را احیا کند

 ضرورت اجرایی شدن مصوبه جدید مجلس طالبی، فعال بخش کارگری با بیان اینکه دولت بن‌های کارگری را دوباره احیا کند، گفت: یکی از مسائلی مهم در تغییر و بهبود وضعیت کارگران، اجرای درست و کامل مصوبه جدید مجلس است. محمود طالبی  با بیان اینکه دولت بن‌های کارگری را دوباره احیا کند، تاکید کرد: کارگران امروز

 ضرورت اجرایی شدن مصوبه جدید مجلس

طالبی، فعال بخش کارگری با بیان اینکه دولت بن‌های کارگری را دوباره احیا کند، گفت: یکی از مسائلی مهم در تغییر و بهبود وضعیت کارگران، اجرای درست و کامل مصوبه جدید مجلس است.

محمود طالبی  با بیان اینکه دولت بن‌های کارگری را دوباره احیا کند، تاکید کرد: کارگران امروز با گرانی، تورم و مسائل اقتصادی درگیر مشکلات عدیده‌ای هستند که به آنها آسیب جدی رسانده است در نتیجه باید دولت دست کم برای مقوله ارتزاق آنها کمک‌هایی را صورت دهد.

وی با بیان اینکه در این چهار دهه هرگز کارگران در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، کارگری و … چنین شرایط نامساعدی را از لحاظ اقتصادی نداشتند، افزود: کاهش تعهدات کارفرمایان گرانی بیمه و همچنین گرانی مسائل بهداشتی و درمان برای کارگران مسائل عدیده‌ای را پدید آورده است.

کارگران نیازمند کمک و یاری
این فعال کارگری با بیان اینکه شرایط اقتصادی باعث وارد شدن ضربات روحی نیز به کارگران شده است، گفت: کارگران امروز بیش از هر زمان نیازمند حمایت از و کمک هستند.

در این چهار دهه هرگز کارگران در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، کارگری و … چنین شرایط نامساعدی را از لحاظ اقتصادی نداشتند

طالبی با بیان اینکه همانطور که انجمن صنفی کارگران نیز بیان کرده باید بن‌های کارگری دوباره ایجاد شوند، گفت: این بن‌ها هر قدر هم که اندک باشند بازهم بخشی کوچکی از مشکلات تأمین مایحتاج کارگران را رفع خواهند کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،     وی خواستار احیای مجدد بن‌های کارگری و فعال کردن صندوق کالا شد و گفت: مجلس به دنبال تسهیل ایجاد کسب و کار است که در این صورت روند جذب و حقوق دهی کارگران هم تسهیل می‌شوند در نتیجه وقتی فرصت شغلی بیشتر شود کارفرما ناخودآگاه موقعیت شغلی کارگران را بیشتر حفظ خواهد کرد.

تثبیت موقعیت شغلی
این فعال کارگری با بیان اینکه وقتی موقعیت شغلی فراوان باشد، کارگر دست بازی برای انتخاب کار دارد و کارفرما نمی‌تواند به او خدمات مناسب ندهد، گفت: بسیار به مصوبه جدید مجلس امیدوار و خوش بین هستیم و لذا امیدواریم که بتوانیم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

خواستار احیای مجدد بن‌های کارگری و فعال کردن صندوق کالا هستیم

طالبی با بیان اینکه بهترین مزیت طرح مجلس در واقاع تثبیت شرایط کاری برای کارگران و ساماندهی به امور آنها است، گفت: در این طرح کارگران هم با دل خوش به کار مشغول می شوند و در نتیجه بخشی از مشکلات می تواند کاهش یابد در نتیجه امیدواریم که این طرح بدون کم و کاست و حتی با اصلاحات بهتری، اجرا شود.

تسهیل ایجاد کسب و کار و اجرایی شدن سریع‌تر مصوبه اخیر مجلس که می‌تواند بسیاری از کارگران فعلی را به کارفرما تبدیل کند و سطح معیشتی آن‌ها را ارتقا دهد، یکی از تأکیدات انجمن صنفی کارگران کشور محسوب می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....