تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 - 15:23
کد خبر : 9425

دولت با یک تصمیم انقلابی، دست از قیمت‌گذاری در بازار خودرو بردارد

دولت با یک تصمیم انقلابی، دست از قیمت‌گذاری در بازار خودرو بردارد

محمدرضا نجفی منش، در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت قیمت خودرو در بازار با بیان اینکه در حال حاضر به مردم پیشنهاد می‌کنیم که اقدام به خرید خودرو نکنند چرا که قیمت کنونی قیمت واقعی نیست و شاهد حباب قیمت در بازار خودرو هستیم در مورد قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت نیز

محمدرضا نجفی منش، در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت قیمت خودرو در بازار با بیان اینکه در حال حاضر به مردم پیشنهاد می‌کنیم که اقدام به خرید خودرو نکنند چرا که قیمت کنونی قیمت واقعی نیست و شاهد حباب قیمت در بازار خودرو هستیم در مورد قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت نیز گفت: این موضوع کمکی به ایجاد تعادل در بازار قیمت خودرو نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این روش قیمت‌گذاری غلط است و جواب نمی‌دهد، افزود: بهترین راه حل این است که دولت دست از قیمت‌گذاری در بازار خودرو بردارد و اجازه دهد که مانند دهه ۷۰ قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور با بیان اینکه با روش‌های کنونی در ارتباط با تعیین قیمت خودرو به جایی نمی‌رسیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شد و اکنون نیز ظرفیتی بین یک میلیون و ۷۰۰ تا ۲ میلیون برای تولید خودرو در کشور وجود دارد.

نجفی منش با بیان اینکه برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برنامه‌ریزی شده است گفت: اگر با وضعیت کنونی به پیش برویم و دور از ذهن است که بتوانیم به این رقم از تولید دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور با بیان این که دولت باید با یک تصمیم انقلابی دست از قیمت‌گذاری خودرو بردارد و اجازه دهد که این قیمت در حاشیه بازار تعیین شود، افزود: این موضوع باعث می‌شود تا حدودی دست دلالان نیز از این عرصه کوتاه شود.

نجفی منش در پاسخ به این سوال که تحریم‌های خارجی به چه میزان مانع از تولید خودرو در کشور شده است، تصریح کرد: ما یاد گرفتیم که چگونه تحریم‌های خارجی را دور بزنیم و کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنیم و بیشتر مشکل ما اکنون به نوع تصمیم‌گیری‌ها در داخل کشور مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه با روند کنونی تولید خودرو در کشور با ضرر همراه است، اظهار کرد: هزینه‌های داخلی ما در ارتباط با تولید خودرو از قیمت دلار نیز سبقت گرفته است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور در پاسخ به این سوال که دولت می‌گوید با قیمت‌گذاری خودرو و تلاش دارد که به نوعی هوای مردم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت با این کار هوای مردم را ندارد بلکه اگر دست از این کار بردارد قیمت خودرو پایین تر می‌آید و این به نفع خریدار خودرو است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....