تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 20:20
کد خبر : 84747

دهن کجی قیمت‌ها به دستور معاون وزیر صمت

دهن کجی قیمت‌ها به دستور معاون وزیر صمت

در حال‌ حاضر برخلاف دستور معاون وزیر صنعت برای برگرداندن قیمت‌ها به سال ۱۴۰۰، همچنان بازار با رشد قیمت‌ها در انواع کالاها روبه رو است. براساس اعلام تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان “هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود که مطابق مقررات تعیین شده اقدام کنند. افزایش قیمت

در حال‌ حاضر برخلاف دستور معاون وزیر صنعت برای برگرداندن قیمت‌ها به سال ۱۴۰۰، همچنان بازار با رشد قیمت‌ها در انواع کالاها روبه رو است.

براساس اعلام تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان “هرگونه افزایش قیمت خودسرانه غیرمنطقی است و از تولیدکنندگان انتظار می‌رود که مطابق مقررات تعیین شده اقدام کنند. افزایش قیمت کالاهایی که مشمول قیمت پیشینی هستند، بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار غیر قانونی است و اگر بدون مصوبه تنظیم بازار و بررسی کارشناسی اسناد، نسبت به افزایش قیمت این کالاها اقدام شده باشد باید آنرا اصلاح و به قیمت‌های سال ۱۴۰۰ برگردانند.”

او کالاهایی که مشمول قیمت پیشینی هستند را لبنیات پر مصرف، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، قند و شکر، کودهای شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دام و طیور، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو تن ماهی، دارو و مکمل‌های دام و طیور، ماکارانی، دارو و تجهیزات پزشکی، انواع خودرو، انواع شوینده، یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل‌ونقل بار و مسافردرون و برون شهری و عوارض جاده‌ای و بندری، اعلام کرد و هشدار داد که هیچ بهانه‌ای در افزایش قیمت این کالا پذیرفته شده نیست.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی تن در روزهای اخیر

در حال‌ حاضر برخلاف گفته‌های معاون وزیر صنعت در برگرداندن قیمت‌ها به ۱۴۰۰، همچنان بازار با رشد قیمت‌ها در انواع کالاها روبه رو است به نحوی که مشاهدات نشان می‌دهد رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی تن ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد قیمت داشته و چای ۵۰۰ گرمی از ۱۲۵ هزار تومان به ۱۴۵ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر این هر کیلو قند در عمده فروشی‌ها از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان به قیمت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در عمده فروشی‌ها رسیده است. البته هر کیلو قند در نهایت با قیمت ۳۲ تا ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

قیمت هر بسته ساقه طلایی به ۱۰ هزار تومان رسید

از میان کالاهای اساسی موجود در بازار فقط قیمت تخم‌مرغ در فروردین ماه امسال شاهد کاهش قیمت بوده است بر همین اساس هر کارتن تخم‌مرغ از ۳۲۰ هزار تومان به ۲۲۰هزار تومان در عمده فروشی‌ها رسیده است. علاوه بر این در بعضی از کالاها مانند بیسکویت نیز هر بسته ساقه طلایی از ۷۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰۰ تومان رسیده است. هر کارتن پفک هم از ۸۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....