تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 10:13
کد خبر : 24368

دلیل کمبود کالاهای اساسی

دلیل کمبود کالاهای اساسی

سیاستگذاری‌های غلط بانک مرکزی باعث کمبود کالاهای اساسی شد مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تزلزل اقتصاد را به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط بانک مرکزی به عنوان گلوگاه اقتصادی کشور دانست و گفت: وظیفه قانونی مجلس است تا به موضوع اقتصاد به عنوان یکی از مسائل کلیدی کشور ورود پیدا کند. به گزارش اقتصاددان

سیاستگذاری‌های غلط بانک مرکزی باعث کمبود کالاهای اساسی شد

مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تزلزل اقتصاد را به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط بانک مرکزی به عنوان گلوگاه اقتصادی کشور دانست و گفت: وظیفه قانونی مجلس است تا به موضوع اقتصاد به عنوان یکی از مسائل کلیدی کشور ورود پیدا کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، سیدمحمد مولوی، با انتقاد از اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی درباره مجلس، گفت: مسائل اقتصادی یکی از اهم موضوعاتی است که جامعه را از لایه های پایین تحت تأثیر قرار می دهد لذا برنامه ریزی در این حوزه تعقل خاص خود را دارد که مجلس نسبت به آن حساس است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد بانک مرکزی عنوان کرد: اگر بانک مرکزی رویکردی منطبق بر فرضیات ضد تورمی و با نگاه حمایت از تولید داخلی داشت، شاهد درگیری خانواده ها با موضوع معیشت نبودیم.

وی افزود: ممکن است فشار  خارجی هم بر افزایش مشکلات اقتصادی تأثیرگذار باشد اما تزلزل اقتصاد کنونی به دلیل سیاست گذاری های غلط دولت و بانک مرکزی است و وظیفه قانونی مجلس ایجاب می کند به همه مسائل کلیدی که اقتصاد نیز یکی از آنها است، ورود پیدا کند.

مولوی در ادامه سیاسی برخورد کردن مجلس با اقتصاد را حرف گزافی دانست و افزود: کمیسیون های تخصصی اقتصادی مجلس مسئول پرداختن به این موضوعات و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هستند و خودتحریمی که رئیس بانک مرکزی مجلس را به آن متهم کرده حقیقت ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بانک مرکزی گلوگاه سیاستگذاری پولی و ارزی کشور بوده و نباید از این واقعیت فرار کند که سیاستگذاری‌های غلط آنها باعث ایجاد تورم در کشور و انباشت کالاهای اساسی در گمرک شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برخورد قاطع مجلس با مباحث مختلف اقتصادی امری قانونی است، خاطرنشان کرد: نقد و تحلیل نمایندگان از موضوعات اقتصادی می‌تواند به دولت و بانک مرکزی کمک کند تا از مسیر غلط سیاست گذاری های خود خارج شوند و به سمت رونق تولید حرکت کنند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....