تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 20:46
کد خبر : 59021

دلایل سبز شدن اخیر بازار سرمایه چیست؟

دلایل سبز شدن اخیر بازار سرمایه چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بحث اقتصاد تورمی، افزایش نقدینگی در کشور و روند صعودی قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی سبب رشد اخیر بازار سهام شده است. علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص رشد اخیر بورس  ، گفت: این روند صعودی ۲ دلیل داخلی و یک عامل خارجی دارد. بحث اقتصاد تورمی

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بحث اقتصاد تورمی، افزایش نقدینگی در کشور و روند صعودی قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی سبب رشد اخیر بازار سهام شده است.

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص رشد اخیر بورس  ، گفت: این روند صعودی ۲ دلیل داخلی و یک عامل خارجی دارد. بحث اقتصاد تورمی که در کشور شکل گرفته و متأسفانه آمار تورم ماهانه این روند افزایشی را تائید می‌کند. مرکز آمار تورم ۴۵ درصدی که عددی محافظه کارانه است را اعلام کرده که نسبت به ماه‌های قبلی صعودی است.

خسروشاهی تصریح کرد: روند تولید نقدینگی در فضای اقتصادی حاکی از نرخ ۵۰ درصدی تورم تا پایان سال است که همین عاملی برای افزایش شاخص است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  وی افزود: بحث‌های مذاکراتب مسکوت مانده و بعید است که به نتیجه‌ای برسد. ضمن این که دلار نیز در هفته‌های اخیر رروند صعودی آهسته‌ای داشته و به مرز ۲۸ هزار تومان رسیده است که این افزایش قیمت دلار مجددا به یک محرک برای افزایش بسیاری از سهام‌ها در بازار سرمایه منجر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یک عامل موثر نیز رشد قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی است؛ هر چند شاهد یک افت در هفته قبل معاملاتی بودیم. اما روند بازارهای جهانی تا پایان سال به دلایل مختلف صعودی است. نیمی از بازارها در داخل از قیمت‌های جهانی و کالاهای اساسی ترفیع می‌گیرد و باعث رشد بورس می‌شود.

خسروشاهی بیان کرد: اگر بازار با همین شرایط فعلی مواجه شود؛ بحث حباب مطرح نمی‌شود. البته موضوع واقعی بودن نیز در جریان نیست. زیرا در انتهای سال باید بررسی کنیم که شاخص نسبت به ابتدای سال چقدر رشد کرده و سپس تورم را از آن خارج کنیم و رشد واقعی را بسنجیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....