تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 13:13
کد خبر : 113000

دلار زیر پای سکه را خالی کرد

دلار زیر پای سکه را خالی کرد

در روزهای اخیر فاصله ارزش ذاتی سکه ونقدی آن به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده بود با این حال سکه بازان تحت تاثیر افزایش قیمت دلار دست به خریدهای هیجانی زدند اقتصاددان: احتمالا تا به حال جمله “از هول حلیم افتاد تو دیگ” را شنیده باشید. این ضرب المثل را زمانی به کار می

در روزهای اخیر فاصله ارزش ذاتی سکه ونقدی آن به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده بود با این حال سکه بازان تحت تاثیر افزایش قیمت دلار دست به خریدهای هیجانی زدند

اقتصاددان: احتمالا تا به حال جمله “از هول حلیم افتاد تو دیگ” را شنیده باشید. این ضرب المثل را زمانی به کار می برند که شخصی در پی کسب منفعت و سود فراوان است و در کارش عاقلانه تصمیم نمی گیرد، بنابریان نه تنها سودی نمی کند بلکه ضرر بیشتری هم می بیند.

سکه بازان توی دیگ حلیم افتادند!

عده ای از سکه بازان هم دیروز داخل دیگ حلیم افتادند. در روزهای اخیر فاصله ارزش ذاتی سکه ونقدی آن به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده بود با این حال سکه بازان تحت تاثیر افزایش قیمت دلار دست به خریدهای هیجانی زدند.

دلار زیر پای سکه را خالی کرد

گفته می شود روز گذشته بعد از چند روز صعود پی درپی نرخ دلار در در تهران در سراشیبی قرار گرفت. اقتصادنیوز دیروز در گزارشی به پشت پرده کاهش قیمت دلار و سکه در بازار پرداخت.

گوش سکه بازان پیچانده شد

فعالان بازار پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نرخ دلار نزولی شود گوش سکه بازانی که بی احتیاط به دل بازار سکه زدند کشیده خواهد شد. دیروز این اتفاق افتاد با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه هم در سرازیری قرار گرفت.

قیمت سکه کاهشی شد

سایت اتحادیه دیروز اعلام کرده که قیمت سکه امامی امروز کانال ۲۵ ملیون تومان را از دست داده و به کانال ۲۴ میلیون تومان برگشته است.

قیمت سکه در سایت مذکور عصر دوشنبه ۲۴ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان بود که در مقایسه با روز یکشنبه هفته جاری تقریبا ۱ میلیون تومان ارزان شده بود.

حباب معنادار در بازار سکه

حباب سکه‌هم دیروز تا حدودی خالی شد.دیروز حباب هر قطعه سکه امامی در محدوده۲۰ درصد بود که نسبت به روزهای قبل در حول و حوش ۵ درصد کم شده بود.

کاهش هیجان در بازار سکه؟

با کاهش معنادار حباب سکه می توان انتظار داشت که فضای هیجانی بازار سکه کمی کمرنگ تر شود و معاملات این بازار بر اساس منطق بیشتری دنبال شود.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری افت قابل توجهی را ثبت کند این امر ممکن است موجب تداوم کاهش قیمت سکه و برگشت آن به کانال ۲۲ میلیون تومان شود.

با این حال عده ای از معامله گران باور دارند در صورتی که نرخ دلار افت معناداری را ثبت نکند کاهش قابل توجه قیمت سکه دشوار خواهد بود.

هراس از سکه های تقلبی در بازار

از سوی دیگر روز گذشته اکو ایران در گزارشی از وجود سکه های تقلبی در بازار خبر داد. عده ای از معامله گران با اشاره به این گزارش و عرضه سکه در بورس کالا از امروز می گفتند این خبر احتمالا موجب احتیاط عده ای از خریداران سکه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....