تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 19:46
کد خبر : 84167

دلارهای بلوکه شده ایران آزاد نشد

دلارهای بلوکه شده ایران آزاد نشد

وضعیت مجهولی حول آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی توسط مقامات رسمی پدید آمده است. نخست تایید و تکذیب‌های متعدد موجب سردرگمی فعالان بازارها شد؛ چراکه خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز ابتدا این خبر را رد و سپس به فاصله یک ساعت آن را تایید کرد. یک مقام ارشد وزارت خارجه

وضعیت مجهولی حول آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی توسط مقامات رسمی پدید آمده است. نخست تایید و تکذیب‌های متعدد موجب سردرگمی فعالان بازارها شد؛ چراکه خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیروز ابتدا این خبر را رد و سپس به فاصله یک ساعت آن را تایید کرد. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز هر گونه تحول در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران را رد کرد. از سوی دیگر، به تعویق افتادن سفر وزیر خارجه عمان به تهران و عدم ارائه توضیحی درخصوص آنکه چرا این سفر انجام نشد، به ابهامات و گمانه‌زنی‌ها دامن زد. در این راستا، قیمت دلار همان ۱۰۰ تومانی که دیروز افت کرده بود را امروز پس گرفت و به ۲۸۱۶۰ تومان رسید. با این حال، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از جلسه دیروز با وزیر امور خارجه می‌گوید چیزی تا توافق نمانده و احتمالا توافق انجام شود.

 

Loading...

سفر وزیر خارجه عمان انجام نشد

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه ایرانی مدعی شد که احتمالا به دلیل برخی تحولات تازه، سفر بدر بن حمد البوسعیدی به تعویق خواهد افتاد. این منابع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود درباره نوع این تحولات تازه توضیحی ندادند.

 

آمریکا آزادسازی ۷ میلیارد دلار ایران را تکذیب کرد

لورا روزن، خبرنگار المانیتور به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا درباره آزادی قریب‌الوقوع ۷ میلیارد دلار ایران در کره جنوبی نوشت: «متاسفانه هیچ پیشرفتی برای اعلام نداریم. هر گونه اطلاعات مربوط به مذاکرات زندانیان آمریکا (در ایران) مستقیماً از وزارت امور خارجه بیرون خواهد آمد».

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با توجه به حساسیت موضوع، توصیه می‌کنیم در اتکا به هر منبع دیگری احتیاط کنید. ما دو مذاکره جداگانه با ایران داریم: یکی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام و دیگری برای آزادی هر ۴ شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت شده‌اند. در این مرحله، هیچ یک از مذاکرات با موفقیت به نتیجه نرسیده است. هر گونه گزارش از جمله گزارش‌ها درباره وجوهی که در حساب‌های ایران در کشورهای سوم جابه‌جا می‌شود، نادرست است. شرکای ما این وجوه مسدود شده را در اختیار ایران قرار نداده‌اند و ایالات متحده نیز اجازه انتقال آن را نداده است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: چیزی تا توافق نمانده است

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیسیون با وزیر خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: : امیدواریم این توافق صورت گیرد چرا که حتی طرف غربی و آمریکایی ها به این توافق نیاز دارند. معتقدیم توافق شدنی است و به احتمال زیاد انجام می شود.

او در ادامه توضیح داد: «با توجه به روند طی شده و مراحل باقی‌مانده و واقعیات، اگر غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها تصمیمات جدی بگیرند توافق شدنی است و چیزی نمانده است. موارد محدودی مانده که به نظرم خیلی هم مهم نیست و می توان آن را در کمترین زمان ممکن به نتیجه رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: نمایندگان نگران عدول مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز تأیید شده بودند که با توضیحات و مستندات ارائه شده، متقاعد شدند که از خطوط قرمز نظام عدول نشده و براساس منافع ملی پیش رفته است که اگر این اتفاق نمی‌افتاد خیلی پیشتر از این باید توافق صورت می‌گرفت.

 

نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به بایدن درباره سپاه

۱۴ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را برای وزارت خارجه آمریکا نیز فرستاده‌اند، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف نکند. در این نامه ادعا شده است که «این حذف نه تنها به شدت نادرست خواهد بود» بلکه خیانتی در قبال اسرائیل خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....