تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 15:08
کد خبر : 61676

دفاع مقدس سر آغاز یک تحول بود

دفاع مقدس سر آغاز یک تحول بود

هفته دفاع مقدس سر آغاز یک تحول و یک دگرگونی در جوانانی که تازه از یک انقلاب بزرگ فارغ شده و نیاز به یک تحول و خود سازی درونی و یک سازندگی بیرونی جهت نشان دادن قدرت نیروی انسانی خود به همه ابر قدرتهای جهان بودند . اقتصاددان: در تاریخ در صده های اخیر می

هفته دفاع مقدس سر آغاز یک تحول و یک دگرگونی در جوانانی که تازه از یک انقلاب بزرگ فارغ شده و نیاز به یک تحول و خود سازی درونی و یک سازندگی بیرونی جهت نشان دادن قدرت نیروی انسانی خود به همه ابر قدرتهای جهان بودند .

اقتصاددان: در تاریخ در صده های اخیر می بینیم که با دسیسه های انگلیس قسمتی زیادی از سرزمینان در شرق و نیز با جنگهای ایران و روس قسمت زیادی از شمال و شمال غرب که هم اکنون به چندین کشور تبدیل شده است(از جمله کشور آذربایجان که جزو اولین نواحی نفتخیز و مورد بهره برداری جهان بود) با دو عهدنامه ترکمن چای و گلستان و همچنین مجمع الجزایر بحرین که دارای منابع نفتی زیاد است در زمان شاه خائن از دست دادیم، ۳۱ شهریور یادآور شروع جنگ تحمیلی وحمله همه جانبه رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران است،این روزبه عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.حدود۲۰ماه ازپیروزی انقلاب اسلامی گذشته بودودولت نوپای جمهوری اسلامی ایران مشغول بازسازی سازمانهاوتشکیلات دولتی بوده ونیروهای مسلح هنوزسازماندهی وآمادگی کاملی برای مقابله نداشتند.

درچنین موقعیتی میهن اسلامی موردهجوم استکبار و مزدوران منطقه ای واقع شد.رژیم بعثی صدام که ازهمان آغازپیروزی انقلاب اسلامی ازبیداری اسلامی ملت عراق وسایرملل اسلامی منطقه به وحشت افتاده ورویای ژاندارمی منطقه رادر سر داشت با چراغ سبز ابرقدرتها ،پس ازماههاتحرک مرزی،درتاریخ۳۱/۶/۱۳۵۹حمله تمام عیارزمینی،دریایی وهوایی راعلیه جمهوری اسلامی ایران شروع کرد.

در دفاع مقدس علی رغم کمک ابر قدرتها(شوروی با تانکهای T62 و ،۷۲T و فرانسه پیشرفته ترین هواپیمای جنگی یعنی هواپیماهای سوپر اتاندارد و آلمان و انگلیس ادوات شیمیایی و تسلیحات و کشورهای حاشیه خلیج فارس با دلارهای نفتی و آمریکا با هواپیماهای آواکس جهت جاسوسی و گروهای منافق و سلطنت طلب به عنوان پادوی صدام و جاسوسی برای آنها همه و همه دست به دست هم دادند تا یک نظامی را ساقط کنند اما نتوانستند ،ما در این دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خودمان را از دست ندادیم .
دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید .

دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت های رهبرکبیرانقلاب اسلامی،‌ حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت بیداری اسلامی درجهان شد.و در تداوم آن رهبری حکیمانه امام خامنه ای نه تنها هیچ کشوری نمیتواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد ، هم اکنون از کناره دریای سیاه تا اقیانوس هند از تنگه هرمز تا تنگه باب المندب در حیطه قدرت رزمندگان اسلام است و کشتیها و ناوهای ما از ایران تا ونزوئلا و از بیخ گوش اسرائیل به لبنان نفت و مشتقات نفتی حمل میکنند و این نشانه قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

، گرامی میداریم یادوخاطره شهدا ، جانبازان ، رزمندگان ، ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و درود خدا به روح پر فتوح شهدا وامام شهدا که همه ما مدیون آنها بودیم وهستیم وخواهیم بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....