تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 22:46
کد خبر : 63024

دستور فوری رییسی برای احیای ساختار جهاد سازندگی

دستور فوری رییسی برای احیای ساختار جهاد سازندگی

رییس جمهور به معاون اول خود ماموریت داد در قالب کارگروهی با حضور پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور و بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت بیست روز بررسی و تدوین کند. اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب در جلسه ویژه با فعالان و پیشکسوتان محرومیت‌زدایی

رییس جمهور به معاون اول خود ماموریت داد در قالب کارگروهی با حضور پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور و بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت بیست روز بررسی و تدوین کند.

اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب در جلسه ویژه با فعالان و پیشکسوتان محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی درباره احیای مأموریت‌های جهاد سازندگی، با اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد سازندگی با دستور امام راحل و نیز برکات فراوان این نهاد انقلابی، گفت: حرکت جهادی در کشور به رغم ادغام این نهاد در وزارت کشاورزی، به دلیل وجود روحیه انقلابی در میان جوانان و حمایت‌ها و تشویق‌های رهبر معظم انقلاب تعطیل نشد و همواره در شکل‌های مردمی، بسیجی و خودجوش ادامه داشته است.
رییس جمهور گفت: امروز باید با استفاده از تجربیات گذشته و در بستر گام دوم انقلاب، در مسیر احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی برای رفع ریشه‌ای مشکلات روستاها و مناطق محروم و احیای اقتصاد روستا حرکت کنیم.
آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه برخورداری از روحیه جهادی در میان مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی یک امر ضروری است، گفت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی در بین همه مسئولان و مدیران دولتی، اصل مهم و تاثیرگذار است و همواره باید با جدیت حفظ و تقویت شود.
رییس جمهور در ادامه، ضعف اقتصاد روستا را از عوامل مهم مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها دانست و گفت: امروز آباد کردن روستاها به معنای فعال کردن اقتصاد روستا و نیز توجه جدی به اقتصاد مناطق محروم از جمله حاشیه شهرها است و این کار به یک اقدام جهادی نیاز دارد.
دکتر رییسی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی باید مردم‌محور و برپایه فعالیت‌های مردمی باشد، حمایت جدی از گروههای جهادی را ضروری دانست و گفت: وظیفه دولت در این عرصه صرفاً باید تسهیل‌گری، نظارت و پیگیری برای تحقق امور باشد و از فعالیت جهادگران حمایت کند و موانع موجود را از پیش پای آنها بردارد.
رییس‌جمهور گفت: ضرورت دارد جریانی با روحیه جهادی برای ایجاد سازندگی و آبادانی در روستاها با هدف فعال کردن اقتصاد روستا ایجاد شود تا با دغدغه‌مندی به حل و فصل بنیادین مشکلات محرومان و روستاییان اقدام کند.
در این جلسه گزارشی از وضعیت روستاها، مسائل اجتماعی و هویت روستایی و نیز برخی مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه آب شرب و مسکن روستایی ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....