تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 17:49
کد خبر : 95730

‍ دستاورد روس‌ها از برجام بیشتر از ایران و غرب بود

‍ دستاورد روس‌ها از برجام بیشتر از ایران و غرب بود

اشتباه بزرگ دولت روحانی تلاش برای دستاورد سازی از برجام بود. آنها تلاش کردند برجام را بنام خودشان تمام کنند. آنها موفق شدند، اما متاسفانه تمام خسارت‌های برجام نصیبشان شد. اقتصاددان: آنها حساب نزدیکی ترامپ و روسیه را نکرده بودند. آنها نمی دانستند روس‌ها در پس پرده چه بازیگران قهاری هستند. آمریکایی ها و اروپایی

اشتباه بزرگ دولت روحانی تلاش برای دستاورد سازی از برجام بود. آنها تلاش کردند برجام را بنام خودشان تمام کنند. آنها موفق شدند، اما متاسفانه تمام خسارت‌های برجام نصیبشان شد.

اقتصاددان: آنها حساب نزدیکی ترامپ و روسیه را نکرده بودند. آنها نمی دانستند روس‌ها در پس پرده چه بازیگران قهاری هستند. آمریکایی ها و اروپایی ها هم فریب روسها را خوردند. آنها در زمین یک دشمن بازی کردند.

نزدیکی ایران و عربستان به غرب می توانست کابوس چین و روسیه باشد. اما صهیونیستها و غربی ها از این فرصت نتوانستند استفاده کنند.

اکنون هم، اعتماد دوباره ایران به غرب ممکن نیست. حتی اگر تضمین های لازم داده شود. ایران نمی خواهد سناریوی برجام تکرار شود.
اروپایی ها و آمریکایی ها قدر فرصت برجام را نفهمیدند و روسیه برنده اصلی برجام بود.
روسیه اکنون در کنار ایران علیه منافع غرب اقدامات گسترده ایی انجام می دهد. تصور اینکه روسیه در شرایط کنونی ایران در کنار خودش نداشت، کل داستان را به روشنی نشان می دهد. ایران اکنون نقش مهمی در نجات روسیه از بحران اکراین دارد.
اکنون روسیه حتی با ترکیه هم نمی تواند روابط خوبی داشته باشد. اروپا و آمریکا که جای خود دارند.

روسیه اگر ایران را نداشت و یا بهتر بگوییم اگر غرب موفق میشد اتحاد قوی تری با ایران داشته باشد، تحریم‌ها روسیه را کمتر از یک سال از پا در می آورد و روسیه یکی از منزوی ترین کشورهای جهان بود.

روح برجام چیزی نبود که مستمسکی برای خروج از برجام توسط آمریکایی ها باشد. اما بهانه خوبی بود.⁩

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....