تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 20:19
کد خبر : 86466

در ریزش بیت کوین، کدام رمزارزها داغ شدند؟

در ریزش بیت کوین، کدام رمزارزها داغ شدند؟

بر اساس داده‌های سایت کوین‌تلگراف با وجود روند نزولی کریپتوکارنسی در چند ماه و به خصوص یک ماه اخیر، اما رمزارزهایی بودند که توانستند رشد‌های چند هزار درصدی را ثبت کنند. قسمت قابل توجه در این حیطه این است که تقریبا تمام ۱۰۰ کوینی که بیشترین بازدهی را در یک ماه اخیر ثبت کردند رتبه

بر اساس داده‌های سایت کوین‌تلگراف با وجود روند نزولی کریپتوکارنسی در چند ماه و به خصوص یک ماه اخیر، اما رمزارزهایی بودند که توانستند رشد‌های چند هزار درصدی را ثبت کنند.

قسمت قابل توجه در این حیطه این است که تقریبا تمام ۱۰۰ کوینی که بیشترین بازدهی را در یک ماه اخیر ثبت کردند رتبه بالای ۳ هزار از لحاظ حجم بازار داشتند و بعضا برخی از آنها حتی از تاریخ عرضه اولیه آنها بیش از یک ماه نیز نمی‌گذرد.

حجم بازار اغلب این رمزارزها به زحمت به چند میلیون دلار میرسد. بنابراین این کوین‌ها به راحتی می‌توانند توسط سرمایه‌های اندک پامپ و دامپ شوند. سوال اساسی اینجاست که چرا افراد ریسک اینگونه سرمایه‌گذار‌ها را به جان می‌خرند؟

رمزارز ALLBI با رشد حدودا ۳۳۰۰ درصدی در یک ماه اخیر در صدر جدول قرار دارد و توانسته است بالاترین درصد رشد قیمت را در بین تمامی رمزارزها را در بازه زمانی اشاره شده به خود اختصاص دهد. این ارز دیجیتال که از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده و در بعضی از روزها حجم معاملات روزانه‌ای نزدیک به صفر داشته است اما توانسته در دو سال اخیر چند قله قیمتی ثبت کند. اینکه چرا یک رمزارز در این جایگاه، به ناگاه مورد توجه قرار می‌گیرد می‌تواند به دلیل سیاست‌های تبلیغاتی تیم سازنده آن باشد. این رمزارز بعد از رشد چشمگیری که داشته تنها در طی ۷ روز ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است که خصوصیت پروژه‌های مشکوک و ناامن است.

تصویر مربوط به در ریزش بیت کوین، کدام رمزارزها داغ شدند؟

دومین کوین IDEA است که در حدود ۲۵۰۰ درصد رشد داشته و ۴ ماه از عرضه آن می‌گذرد. عمده رشد آن در یک ماه اخیر صورت گرفته است.

کوین islamicoin در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. تنها یک ماه از عرضه این رمزارز می‌گذرد و در حدود ۲۳۰۰ درصد رشد داشته است. این رمزارز را یک کوین اسلامی و هلال معرفی کرده‌ و هدف خلق آن را استفاده در موارد خیریه عنوان کرده‌اند. همانطور که در شکل زیر مشخص است، این ارز دیجیتال در یک ماه گذشته در روند صعودی قرار داشته است.

تصویر مربوط به در ریزش بیت کوین، کدام رمزارزها داغ شدند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، از طرف دیگر اگر نگاهی به رمزارزهای برتر بیاندازیم می‌بینیم که بهترین بازدهی یک ماهه ثبت شده به زحمت به ۲۵ درصد می‌رسد اما از طرف دیگر برخی از آنها تا حوالی ۸۰ درصد از ارزش خود را تنها در یک ماه از دست داده‌اند. در بین ۱۰۰ رمزارز برتر تنها ۴ کوین، بازدهی مثبت در طی یک ماه داشته‌اند، یعنی اگر در طی این یک ماه فردی بر روی این ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده بود در ۹۶ درصد موارد به سوددهی نمی‌رسید.

بسیاری از کوین‌های بی‌ارزش و رتبه چند هزارم بازار نیز بوده‌اند که قیمت آنها حتی تا نزدیک صفر افت داشته است اما از طرف دیگر در این گروه شاهد رشدهای نجومی نیز بوده‌ایم.

چرا رمزارزهای مطرح و مهم نه تنها رشد بالایی نداشتند بلکه پول زیادی نیز از آنها خارج شده است؟

آیا افراد متمایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی پرریسک و بی‌نام نشان هستند؟

واقعیت این است که در زمان ریزش تمامی بازارها دستخوش نوسان خواهد شد. اما رمزارزهای غیر مطرح به دلیل حجم بازار کوچک با ورود چند سرمایه‌گذار و به شکل برنامه‌ریزی شده به راحتی می‌توانند افزایش قیمت را تجربه کنند. اما این اتفاق برای رمزارزی مثل اتریوم و بسیاری دیگر تقریبا غیر ممکن است.

پس احتمالا دلیل اقبال با این رمزارزها تبلیغات و اراده تیم سازنده آنها است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....