تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 19:44
کد خبر : 65333

در بازار طلای امروز چه خبر بود؟

در بازار طلای امروز چه خبر بود؟

تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات ارزش اونس، در کنار نوسان محدود دلار و نبود تقاضا باعث شد طلا و سکه روی قیمت روز گذشته درجا بزنند؛ فعالان بازار طلا بر این باورند که تا پایان هفته جاری این آرامش ادامه خواهد داشت. اقتصاددان؛ اونس روز گذشته بعد از افت حدود ۲۰دلاری در مقایسه با پنجشنبه

تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات ارزش اونس، در کنار نوسان محدود دلار و نبود تقاضا باعث شد طلا و سکه روی قیمت روز گذشته درجا بزنند؛ فعالان بازار طلا بر این باورند که تا پایان هفته جاری این آرامش ادامه خواهد داشت.

اقتصاددان؛ اونس روز گذشته بعد از افت حدود ۲۰دلاری در مقایسه با پنجشنبه گذشته در سطح ۱۷۸۴دلار به معاملات پایان داد؛ حالا امروز بسته بودن بازار‌های جهانی در کنار نوسان محدود دلار باعث شد قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز تغییر نکند.

از طرفی پیش‌بینی‌ها درباره افزایش تقاضا بعد از اتمام ماه صفر محقق نشد و این روز‌ها با خبر‌هایی که درمورد برجام به گوش رسیده، کسی سراغ سرمایه‌گذاری در این بازار‌ها نمی‎‌رود و این نبود مشتری برای طلا و سکه رکود بازار را تشدید کرده؛ لذا علاوه بر دو عامل گفته شده، افت حجم داد‌و‌ستد‌ها نیز در کاهش نوسان قیمت‌های بازار طلا موثر بوده است.

حالا فعالان بازار طلا بر این باورند که تحت این شرایط، ثبات قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه‌دار خواهد بود؛ حتی درصورتی که دلار و اونس نوسان داشته باشد، قیمت‌ها در بازار طلا اندکی تغییر خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۹آبان ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌هایی که اتحادیه طلا اعلام کرده، در معاملات عصر امروز بهای سکه امامی ۱۱میلیون و ۷۳۰هزار و سکه طرح قدیم همچنان ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان است.

نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۸۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به پنج میلیون و ۶۳هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۸هزار تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....