تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 21:37
کد خبر : 37616

دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی

دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی

دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی و جذب ۲ میلیارد دلار برای مترو   مجلس با دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی و همچنین جذب ۲ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت خطوط مترو موافقت کرد. به گزارش اقتصاددان  ،  مجلس در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال

دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی و جذب ۲ میلیارد دلار برای مترو

 

مجلس با دریافت وام از بانک های توسعه ای خارجی و همچنین جذب ۲ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت خطوط مترو موافقت کرد.

به گزارش اقتصاددان  ،  مجلس در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال آینده ، دو بند “ج و د” تبصره ۳ را تصویب کرد.

طبق بند”ج”به‌ منظور تسریع در جذب تسهیلات مصوب‌ از بانکهای توسعه‌ای از جمله بانک توسعه ‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساختهای آسیایی(AIIB) بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه های استفاده‌کننده از تسهیلات مجازند در سقف بند الف این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه در چهارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرح های با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره یک این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

همچنین براساس بند “د” ، دولت مجاز به تخصیص ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی برای ساخت خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند شد .

طبق این مصوبه ، دولت مجاز است در صورت تامین ۷٫۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط و تعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند الف این تبصره را جهت ساخت و بهره برداری از خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد.

دولت موظف است با رعایت ماده ۵ قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب ۲۲ مرداد ۸۵ نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند .به شهرداری ها اجازه داده می شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....