تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 18:19
کد خبر : 84846

دردسر گزارش روزنامه کیهان برای وزارت خارجه

دردسر گزارش روزنامه کیهان برای وزارت خارجه

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز سفیر ایران در سئول را به خاطر گزارش روزنامه کیهان فراخوانده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که «یو سونگ به» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه، سعید بادامچی شبستری، سفیر ایران در سئول را به خاطر گزارش اخیر روزنامه

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، معاون وزیر امور خارجه این کشور امروز سفیر ایران در سئول را به خاطر گزارش روزنامه کیهان فراخوانده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که «یو سونگ به» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه، سعید بادامچی شبستری، سفیر ایران در سئول را به خاطر گزارش اخیر روزنامه کیهان مبنی بر این که ایران باید به دلیل [عدم آزادسازی] پول‌های بلوکه شده تهران در بانک‌های کره جنوبی، مانع کشتی‌های این کشور در تنگه هرمز شود، فراخواند.
بنا بر اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، بادامچی در این دیدار گفت که مطلب این روزنامه در راستای موضع رسمی تهران نیست و موضع ایران را درباره این موضوع تشریح کرد.

جزئیات گزارش روزنامه کیهان

حسین شریعمتداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان اخیرا در گزارشی نوشته بود: کشورهایی که به قانون من درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه- secondary sanctions» تن داده و به تحریم علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند، نباید از عواقب و هزینه سنگین اقدام پلشت خود در امان باشند. ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آنها اجازه تردد از تنگه هرمز را ندهیم.

چند میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است و سئول مدعی است که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند این پول را به ایران بازگرداند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....