تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 20:53
کد خبر : 90269

درخواست اروپا از عمان برای حل مسائل هسته‌‌ای ایران

درخواست اروپا از عمان برای حل مسائل هسته‌‌ای ایران

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با مقامات کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، «خلیفه بن علی الحارثی» سرپرست وزارت خارجه عمان در امور دیپلماتیک که امروز با انریکه مورا دیدار کرد، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او ابتدا از افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سلطنت

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با مقامات کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، «خلیفه بن علی الحارثی» سرپرست وزارت خارجه عمان در امور دیپلماتیک که امروز با انریکه مورا دیدار کرد، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او ابتدا از افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سلطنت عمان در آینده نزدیک خبر داد.

الحارثی در ادامه روابط عمان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را توسعه‌یافته و روبه‌رشد توصیف کرد و افزود که این کشور از راهبرد شراکت اروپا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس استقبال می‌کند و به دنبال تقویت روابط در تمامی زمینه‌هاست.

وی همچنین خبر داد که مذاکراتی میان کشورهای عضو شورای همکالی خلیج‌فارس در زمینه تجارت آزاد در جریان است و اتحادیه اروپا قصد دارد همکاری خود را با کشورهای منطقه در عرصه امنیت دریایی، آموزش و انرژی گسترش دهد.

طبق این گزارش، اما در مقابل انریکه مورا بر «نقش تاریخی» سلطنت عمان و تلاش این کشور در حل بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه پرونده‌ هسته‌ای ایران تأکید کرد.

پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام ارائه شد

گفتنی است منابع دیپلماتیک روز سه شنبه اعلام کردند آمریکا و سه کشور اروپایی امضا کننده توافق هسته ای ایران (انگلیس، فرانسه و آلمان) قطعنامه خود را مبنی بر هشدار درباره عدم همکاری تهران، به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کردند.

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت: «متن در طول یک شب، یعنی بین دوشنبه تا سه شنبه ارسال شد». دیپلمات دیگری هم این خبر را تایید کرد.
این نشانه بی صبری فزاینده غرب پس از مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای تاریخی ۲۰۱۵ با ایران است که در ماه مارس متوقف شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....