تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 0:26
کد خبر : 90180

درخواست آقای «شی» برای ساخت چینِ زیبا

درخواست آقای «شی» برای ساخت چینِ زیبا

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز شنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) خواستار تلاش‌ها برای ساخت یک چینِ زیبا شد که در آن بشریت و طبیعت همزیستیِ هماهنگی دارند و به ساخت مشترک یک جهان پاک و زیبا کمک می‌کنند. آقای «شی» که دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی نیز

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز شنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) خواستار تلاش‌ها برای ساخت یک چینِ زیبا شد که در آن بشریت و طبیعت همزیستیِ هماهنگی دارند و به ساخت مشترک یک جهان پاک و زیبا کمک می‌کنند.

آقای «شی» که دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی نیز هست این اظهارات را در نامه تبریک آمیز خود به رویداد ملی «روز محیط زیست» که در «شنیانگ» در استان «لیائونینگ» در شمال شرقی چین برگزار شد، مطرح کرد.

رهبر چین تاکید کرد: محیط زیست اکولوژیکی، پایه و اساس بقا و توسعه بشری است و حفظ یک محیط زیست سالم آرزوی مشترک مردم تمام کشورهای دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات تاریخی، قابل تبدیل و فراگیری در این زمینه به دست آمده است، گفت: چین اهمیت بسیار فراوانی برای پیشرفت اکولوژیکی قائل است و از زمان برگزاری کنگره ملی هجدهم کمیته مرکزی حزب کمونیست اقدامات اساسی، پیشتازانه و طولانی مدتی را انجام داده است.

شی جین پینگ افزود: چین در مرحله جدید ساخت یک کشور سوسیالیستی مدرن عزم راهبردی خود برای تسهیل پیشرفت اکولوژیکی را حفظ خواهد کرد، گذار سبز فراگیر در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی را ارتقا می‌بخشد و تلاش‌های کنترل آلاینده‌ها، حفاظت اکولوژیکی و مقابله با تغییرات آب و هوایی را هماهنگ می‌کند.

رهبر چین خواستر اقدام مشترک و قدرتمند از سوی کل جامعه برای محافظت از محیط زیست و به جا گذاشتن یک سرزمین زیبا با آسمانی آبی، زمینی سبز و آبی پاک برای نسل آینده شد.

«هان جِنگ» معاون نخست وزیر و یکی از اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در مراسم افتتاحیه رویداد «روز محیط زیست» شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی خواستار تلاش‌‌ها برای تعمیق گذار سبز و ارتقای پیشرفت هماهنگ در زمینه حفاظت از محیط زیست و توسعه اقتصادی شد.

هان همچنین بر تلاش‌های مشترک در زمینه پیشرفت اکولوژیکی در سطح جهان و توسعه پایدار به منظور سودرسانی به تمام مردم جهان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، چین از ۲۰۱۷، هر ساله اقدام به برگزاری رویدادی ملی با عنوان «روز محیط زیست» کرده است. شعار رویداد امسال «همکاری برای ساخت یک جهان پاک و زیبا» نام داشت.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....