تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 19:12
کد خبر : 10464

درآمد مالیاتی ۱۰ میلیارد دلاری روسیه از نفت

درآمد مالیاتی ۱۰ میلیارد دلاری روسیه از نفت

رشد اقتصاد روسیه به دلیل اقداماتی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده و همچنین ریزش قیمتهای نفت که درآمدهای بودجه از محل صادرات نفت را کاهش داده است، امسال آسیب دیده است. الکساندر سازانوف، معاون وزیر دارایی روسیه به رویترز گفت: اگر چه درآمدهای فروش نفت کاهش پیدا کرده اما بودجه روسیه

رشد اقتصاد روسیه به دلیل اقداماتی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده و همچنین ریزش قیمتهای نفت که درآمدهای بودجه از محل صادرات نفت را کاهش داده است، امسال آسیب دیده است.

الکساندر سازانوف، معاون وزیر دارایی روسیه به رویترز گفت: اگر چه درآمدهای فروش نفت کاهش پیدا کرده اما بودجه روسیه از حداکثر ۱۰ میلیارد دلار (۷۰۰ میلیارد روبل) مالیات اضافی از شرکت‌های نفتی بهره مند خواهد شد.

این امر ناشی از مکانیزمهای مالیاتی روسیه و سیاست این کشور برای ثابت نگه داشتن قیمت سوخت بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمت بین المللی نفت بوده است. زمانی که قیمت‌های نفت پایین است، شرکت‌های نفتی بودجه را پرداخت می کنند. زمانی که قیمت‌های نفت بالاست، دولت روسیه به شرکت‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت‌های سوخت پول می‌دهد.

به گفته این مقام روسی، امسال قیمت‌های نفت بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه است و بودجه روسیه بر اساس سیستم مالیاتی، حداکثر ۱۰ میلیارد دلار از شرکت‌های نفتی دریافت خواهد کرد. هنگامی که بودجه برای عمل به الزاماتش به پول نیاز دارد، این سیستم به خوبی عمل می کند و روسیه تحت هیچ شرایطی این سیستم را کنار نمی گذارد یا در آن بازنگری نمی کند.

با این حال میزان پولی که بودجه روسیه از طریق این سیاست مالیاتی خاص دریافت می کند، برای جبران ضرر ناشی از سقوط قیمتهای نفت کافی نخواهد بود.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اواسط مارس اظهار کرد که درآمد روسیه از نفت و گاز ۴۲.۸ میلیارد دلار (سه تریلیون روبل) کمتر از میزان برنامه ریزی شده خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وی اذعان کرد که اقتصاد روسیه آن طور که امید می رفت، عملکرد خوبی نخواهد داشت و قیمت نفت به تنهایی عامل کاهش درآمدهای بودجه روسیه به میزان ۴۰ میلیارد دلار در مقایسه با برآوردهای اولیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....