تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 20:49
کد خبر : 46912

دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می‌کند

دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می‌کند

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بر اساس تصمیم ناظر بازارهای بورس، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می کند. به گزارش اقتصاددان به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس تصمیم ناظر بازار، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بر اساس تصمیم ناظر بازارهای بورس، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ تغییر می کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس تصمیم ناظر بازار، از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به مثبت ۵ تا منفی ۵ و دامنه نوسان صندوق‌های قابل معامله به مثبت و منفی ۱۰ تغییر می‌کند.

این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که اواخر سال گذشته و پس از افت شدید شاخص کل، دامنه نوسان یک بار به صورت نامتقارن و از منفی ۲ تا مثبت ۶ و بعد از منفی ۳ تا مثبت ۶ تغییر کرده بود.

از دیگر تغییراتی که از امروز اعمال می‌شود تغییر در حجم مبنا است. بر این اساس همچنین حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به ۱۵ میلیارد ریال تغییر خواهد یافت. موضوعی که می‌تواند به باز شدن قفل صف فروش در نمادهای کوچک کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....