تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 19:05
کد خبر : 46195

دامنه نوسان بورس متقارن می‌شود؟

دامنه نوسان بورس متقارن می‌شود؟

عضو شواری عالی بورس گفت: در جلسه سه‌شنبه این هفته مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موضوع بحث شورای عالی بورس اختصاص به تغییر دامنه نوسان از نامتقارن به متقارن داشته باشد.    به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،    سعید اسلامی بیدگلی، در مورد موضوع جلسه این هفته شورای عالی بورس، افزود: به نظر می‌رسد

عضو شواری عالی بورس گفت: در جلسه سه‌شنبه این هفته مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موضوع بحث شورای عالی بورس اختصاص به تغییر دامنه نوسان از نامتقارن به متقارن داشته باشد.

   به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،    سعید اسلامی بیدگلی، در مورد موضوع جلسه این هفته شورای عالی بورس، افزود: به نظر می‌رسد با توجه به جلسات شورای عالی بورس که طی هفته‌های اخیر برگزار شد در جلسه سه‌شنبه این هفته مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موضوع بحث ما به تغییر دامنه نوسان از نامتقارن (مثبت ۶ و منفی ۳) به متقارن (+۴ و منفی ۴ مثبت) اختصاص داشته باشد.

او افزود: بحث تغییر دامنه نوسان در دست هیات‌مدیره سازمان است به همین خاطر شورای عالی بورس تصمیم گرفته است، عملا در تصمیمات هیات‌مدیره سازمان دخالتی نداشته باشد، اما اگر هم فکری یا تائیدی لازم باشد اعضای شورای عالی بورس به طور حتم با آن‌ها همکاری لازم را خواهند داشت.

عضو شورای عالی بورس در مورد تغییر دامنه نوسان از +۶ و-۳ به +۴ و -۴، بیان کرد: تغییراتی مانند اصلاح دامنه نوسان از نامتقارن به متقارن تاثیرات کوتاه مدتی را بر بازار سرمایه خواهد داشت، اما اکنون وضعیت بورس به نوعی شده که حتی روند‌ها نیز اهمیت یافته و البته می‌دانیم که در حال حاضر مجموعه اقتصاد ایران به خصوص بازار سرمایه چشم انتظار مذاکرات وین و انتخابات است.

اسلامی تصریح کرد: اکنون اختیار سازمان بورس در جهت باز شدن دامنه نوسان است، اما همزمان باز شدن و متقارن شدن دامنه نوسان دو اهدافی هستند که سازمان بورس در پی اجرایی کردن آن است، اما باید منتظر بود و دید که چه استراتژی در این خصوص بکار خواهند گرفت.

او بیان کرد: از نظر بنده باید دامنه نوسان باز شود و سهم‌هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند مشکلاتشان رفع شود تا وقتی این موارد رفع نشوند بازار سرمایه با مشکل مواجه خواهد بود همچنین باید گفت ما در شورای عالی بورس به صورت دموکراسی درخصوص مسائل رای می‌دهیم.

عضو شورای عالی بورس در مورد بازگشت ابزار گره معاملاتی گفت: اگر وضعیت اقتصادی کشور درست نشود و بازهم بازار سرمایه از آنجایی که دماسنج اقتصاد یک کشور است با مشکللات کلان اقتصاد در مواجه باشد؛ به طور قطع حتی بازگرداندن ابزای مثل گره معاملاتی نیز تاثیر موقتی را بر بازار سرمایه خواهد داشت.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....