تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 20:21
کد خبر : 45870

خودرو بخریم یا بفروشیم؟

خودرو بخریم یا بفروشیم؟

ریزش دلار تا کانال ۲۰ هزار تومان قیمت خودرو را به سراشیب کشاند. در بازار خودروهای خارجی کاهش قیمت شدیدتر بود و تا ۸۰ میلیون تومان هم رسید اما آیا برای خرید خودرو باز هم دست نگه داریم؟ اخبار و شایعات مذاکرات وین قیمت دلار را در بازار ایران تا کانال ۲۰ هزار تومان عقب

ریزش دلار تا کانال ۲۰ هزار تومان قیمت خودرو را به سراشیب کشاند. در بازار خودروهای خارجی کاهش قیمت شدیدتر بود و تا ۸۰ میلیون تومان هم رسید اما آیا برای خرید خودرو باز هم دست نگه داریم؟

اخبار و شایعات مذاکرات وین قیمت دلار را در بازار ایران تا کانال ۲۰ هزار تومان عقب راند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  هرچند که انتشار خبری مبنی بر بن بست مذاکرات احیای برجام دوباره دلار را به کانال قیمت ۲۱ هزار تومان برگرداند اما در حال حاضر بازارهای موازی ارز مانند طلا و خودرو و… هم تحت تاثیر این بازار قیمت عوض می‌کنند.

در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی تا ۲۵ میلیون تومان و در بازار خودروهایی خارجی تا ۸۰ میلیون تومان برای خودروهایی مانند سانتافه و پاجرو کاهش قیمت داشته است.

بهای انواع پراید هم اکنون بین ۱۱۰ تا ۱۲۴ ، تیبا ۱۲۵ و کوئیک دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان است.

۲۰۶ تیپ دو ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان و مدل صندوقدار آن ۲۴۵ میلیون تومان است.
این کاهش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که دوشنبه این هفته شورای رقابت پس از شش ماه مجوز افزایش قیمت ۹ درصدی را برای خودروهای داخلی صادر کرد اما بازار بدون آنکه به این مصوبه واکنشی نشان بدهد تحت تاثیر ریزش دلار و البته رکود بازار خودرو سیر نزولی در پیش گرفت.

حالا با این اتفاقات بسیاری برای خرید یا فروش خودروی خود مردد هستند.
کارشناسان صنعت خودرو اما اعتقاد دارند که ریزش قیمت خودرو هیجانی است و حتی در صورت احیای برجام خودروسازان نخواهند توانست به سرعت تولید خود را ترمیم کنند و البته بازگشت خودروسازان خارجی به ایران زمان بر خواهد بود.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو پیش از این  گفته است که در صورت احیای برجام بیشترین ریزش قیمت مربوط به خودروهای خارجی است که در مقاطعی با دلار ۵۰ هزار تومانی هم قیمت گذاری شدند.

او ریزش قیمت در بازار خودروی داخلی را هم مقطعی و کوتاه مدت می‌داند و می‌گوید که رشد نقدینگی و بنیان اقتصاد کشور به سرعت ترمیم نخواهد شد و بنابراین قیمت دلار هم پس از پشت سر گذاشتن جو هیجانی بازار در محدوده قیمت فعلی تثبیت شده و سایر بازارها نیز از همین کلیت متاثر می‌شوند.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....