تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 21:05
کد خبر : 63900

خواص بی نظیر کدو حلوایی در فصل سرما برای سلامت بدن

خواص بی نظیر کدو حلوایی در فصل سرما برای سلامت بدن

با توجه به نزدیکی فصل سرما افراد می‌توانند با مصرف کدو حلوایی سلامت بدن خود را حفظ کنند.  کدو حلوایی یک گیاه علفی بوده که دارای ساقه‌های بلند و خزنده و برگ‌های پهن است، گل‌های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است. قسمت‌های مورد استفاده کدو حلوایی

 کدو حلوایی یک گیاه علفی بوده که دارای ساقه‌های بلند و خزنده و برگ‌های پهن است، گل‌های این گیاه زرد و میوه آن شبیه خربزه و یا خیلی بزرگتر از آن است.

قسمت‌های مورد استفاده کدو حلوایی شامل میوه، پوست و تخم میوه است و بیشتر خانم‌ها گل کدو حلوایی را پخته و در تهیه ترشی، مربا و … مورد استفاده قرار می‌دهند. کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد، اما بسیار کم کالری است به صورتی که در هر ۱۰۰ گرم از این گیاه تنها ۲۰ کالری وجود دارد.

کدو حلوایی یکی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

در فصل سرما، کدوحلوایی از بدن ما در برابر انواع ویروس‌ها محافظت می‌کند؛ چرا که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. رنگ نارنجی این کدوی خوشمزه سرشار از کاروتنوئید‌ها است. در بین این ترکیبات، بتاکاروتن برای سلامتی فوق‌العاده است و به بدن کمک می‌کند تا ویتامین A تولید کند.

این ویتامین نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ابتلا به بیماری‌های فصل سرما مقابله می‌کند. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان داده است که این ویتامین برای سلامت روده‌ها بسیار ضروری است؛ چرا که باعث تقویت پرز‌هایی که سطح آن را پوشانده می‌شود و به این ترتیب به مقابله با عفونت‌ها کمک زیادی می‌کند. علاوه براین، ویتامین A می‌تواند از پیری زودهنگام قدرت بینایی پیشگیری کرده و باعث تقویت آن شود.

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کدوحلوایی برای سلامت چشم‌ها مفید است. اول اینکه همان‌طور که گفته شد سرشار از بتاکاروتن است و به شبکیه چشم کمک می‌کند تا نور بیشتری جذب کند؛ بنابراین قدرت بینایی را سالم نگه می‌دارد. علاوه براین ترکیب مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در این ماده غذایی باعث حفاظت چشم‌ها در برابر دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری می‌شود. نتایج پژوهشی که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از دژنراسیون ماکولای چشم رنج می‌برند می‌توانند با مصرف مکمل حاوی ترکیب زینک، ویتامین C، ویتامین E، بتاکاروتن و مس سرعت پیشرفت بیماری را کاهش دهند. خوشبختانه کدوحلوایی نیز این ویتامین‌ها و مواد معدنی را به طور یکجا دارد و مصرف منظم آن می‌تواند به سلامت چشم‌ها کمک زیادی بکند.

تاثیر کدو حلوایی بر پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کدوحلوایی بخصوص بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E موجود در آن برای سلامت پوست مفید هستند. نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که بتاکاروتن برای حفاظت پوست در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید مؤثر است. یادتان باشد که مصرف مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن مانند کدوحلوایی می‌تواند باعث بهبود بافت و ظاهر پوستتان شود.

کاهش فشار خون با مصرف کدوحلوایی

کدو حلوایی حاوی میزان زیادی پتاسیم است؛ بنابراین تأثیر مثبتی روی سلامت عروق دارد. توصیه می‌کنیم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کنترل فشارخونتان از خواص کدوحلوایی و تخمه‌های آن غافل نشوید.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....