تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 20:47
کد خبر : 113714

خسارت سنگین فقدان مدیر و عدم اجرا برنامه ها

خسارت سنگین فقدان مدیر و عدم اجرا برنامه ها

  رهبر انقلاب امروز اشاره کردند که سیاستهای اصل ۴۴ خوب بود منتها درست اجرا نشد و این گلایه در خصوص موضوعات متعدد دیگر هم متناوب برقرار بوده است. این بحث کاملا درست است ، در چرخه های سیاستگذاری و معروفترین چرخه که چرخه پنج مرحله ای سیاستگذاری است اجرا مهمترین حلقه است یا مرحله

 

رهبر انقلاب امروز اشاره کردند که سیاستهای اصل ۴۴ خوب بود منتها درست اجرا نشد و این گلایه در خصوص موضوعات متعدد دیگر هم متناوب برقرار بوده است.

این بحث کاملا درست است ، در چرخه های سیاستگذاری و معروفترین چرخه که چرخه پنج مرحله ای سیاستگذاری است اجرا مهمترین حلقه است یا مرحله Policy Implemenation. بعبارتی در کشورها و شرکتها و سازمانها تفکرات و مصوبات و اسناد بالادستی بسیار خوب و درستی تدوین میشود ولی به مرحله عملیات و نتیجه نمی رسد .

اینجاست که نقش مدیر و مدیران مشخص میشود و سرمایه اجتماعی و جذب نخبگان اهمیت پیدا می کند. به عبارتی تفاوت امریکا با شوروی یا چین اساسا در همین بود و هست که آمریکا و بلوک غرب یا اخیرا اعراب شیخ نشین خلیج فارس میتوانند مدیران و نخبگان را جذب نماید تا در حلقه سیاست گذاری مهمترین بخش یعنی اجرا را محقق نماید.

اگر مدیر و نخبه از سیستم دیوانسالاری و بوروکراتیک یک کشور یا سازمان حذف شود نابودی حتمی است و بهترین اسناد بالادستی هم عملیاتی نخواهند شد. به همین دلیل است که در دنیای امروز نیروی انسانی با کیفیت و مدیر توانمند قیمت ندارد، چون همه چیز همین است!

پاسخ به چرایی عدم اجرای تمام مصوبات و اسناد کشور و فرامین رهبر انقلاب ، از جمله سیاستهای اصل ۴۴ یا چشم انداز ایران ۱۴۰۴، تنها همین است.

️ در کشور فضایی وجود دارد که نه تنها هیچ نخبه و مدیری به سیستم بوروکراسی و حاکمیت جذب نمی شود ، بلکه معدود و انگشت شمار افراد دارای این خصوصیات هم یا حذف می شوند یا دفع یا کناره میگیرند و جای خود را به افراد کم توان ، کم سواد و بی کیفیتی می دهند که تنها در ظاهر بلدند تظاهر به موضوعاتی کنند که برای حاکمیت جذاب و فریبنده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....