تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 12:02
کد خبر : 68122

خبر مهم برای سهامداران شستا

خبر مهم برای سهامداران شستا

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از سرمایه‌گذاری کلان شستا داد و گفت: در شستا عددی بالغ بر ۴۰۰‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برنامه‌‌‌ریزی شده است که هم‌اکنون بیش از ۴۰‌هزار میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم. نشست همکاری‌‌‌های اقتصادی میان دو کشور چین و ایران با حضور حامد فروزان مدیرکل

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از سرمایه‌گذاری کلان شستا داد و گفت: در شستا عددی بالغ بر ۴۰۰‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برنامه‌‌‌ریزی شده است که هم‌اکنون بیش از ۴۰‌هزار میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم.

نشست همکاری‌‌‌های اقتصادی میان دو کشور چین و ایران با حضور حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و شو چی سونگ رئیس دفتر بازرگانی چین برگزار شد.

فروزان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌‌‌های اقتصادی موجود در کشور گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه‌‌‌های اقتصادی بزرگی داریم که بخش‌‌‌های مهم اقتصادی کشور را مدیریت می‌کنند. موضوعاتی که در این وزارت‌خانه پیگیری می‌‌‌کنیم علاوه بر موضوعات اقتصادی، در حوزه‌‌‌های تامین اجتماعی، تعاون، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی و… است اما امروز مشخصا به موضوعات اقتصادی می‌‌‌پردازیم و مایل به رشد و ارتقای روابط در زمینه‌‌‌های اقتصادی هستیم.

او با اشاره به ظرفیت‌‌‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تشریح کرد: شستا بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی کشور است. ما می‌‌‌خواهیم همکاری و سرمایه‌گذاری‌‌‌های مشترک میان شستا و هلدینگ‌‌‌های تابعه در حوزه‌‌‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گروه‌‌‌های ساخت و زیرساخت، بخش دارو، بخش سیمان، بخش معدنی، حوزه گردشگری، حمل‌ونقل‌‌‌های ریلی، دریایی و هوایی و موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری محقق شود.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عزم شستا در افزایش همکاری با هلدینگ‌‌‌های اقتصادی چین افزود: اینکه از مدیران هلدینگ‌‌‌های اقتصادی مجموعه شستا خواستیم در این جلسه حاضر شوند نشان‌دهنده تمایل و علاقه ما برای بالا بردن سرعت گسترش روابط است. امیدواریم از توانمندی و ظرفیتی که سفارت جمهوری خلق چین در ایران دارد استفاده کنیم تا این روابط و مناسبات تجاری گسترش پیدا کند و برخی مسائلی که فی‌مابین وجود دارد حل شود. او افزود: باید این جلسه یک جلسه عملیاتی باشد و نتایج خوبی از آن حاصل شود. بدیهی است روابط تنگاتنگی بین چین و ایران وجود دارد و باید مباحث ما فنی، عملیاتی، اقتصادی و نتیجه بخش باشد. از سفیر محترم جمهوری خلق چین در ایران دعوت می‌‌‌کنیم از ظرفیت‌‌‌های اقتصادی موجود در کشور و مشخصا شستا بازدید داشته باشند. یک نشست نیز با موضوعات بانکی و حضور مدیران بانکی وزارت‌خانه با سفارت خواهیم داشت که بتوانیم خط تبادل مالی بین ایران و چین را پیگیری و حل کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ، فروزان با اشاره به موضوعات مطرح شده ازجانب رئیس دفتر بازرگانی چین اظهار کرد: در این جلسه مشخص شد که مدیران ما در طرح و پیگیری مسائل بسیار جدی هستند. پیشنهادهایی هم که ارائه شد پیشنهادهای عملی و اجرایی است و مسائلی هم که مطرح شد مسائل واقعی است. انتظار داریم در مدت کوتاهی دوستان ما در سفارت چین برای حل این مسائل تلاش کنند و پاسخ این مسائل را بدهند. زمان برای ما خیلی مهم است و از طولانی بودن مذاکرات و گفت‌وگو‌ها استقبال نمی‌‌‌کنیم. جلسات بعدی هم با موضوعات عملیاتی و با حضور افرادی که می‌توانند مسائل را حل کنند برگزار می‌شود. امیدواریم حضور فعالان اقتصادی دو کشور در اسرع وقت گسترش یابد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌‌های شستا در ایجاد پروژه‌‌‌های کلان اقتصادی افزود: در شستا عددی بالغ بر ۴۰۰‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برنامه‌‌‌ریزی شده است که هم‌اکنون بیش از ۴۰‌هزار میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم افزود: نزدیک به ۱۰‌میلیارد یورو پروژه در شستا برنامه‌ریزی شده است که می‌‌‌خواهیم در اجرای آن از ظرفیت و توان شرکت‌های فعال اقتصادی جمهوری خلق چین استفاده کنیم. این ۱۰‌میلیارد یورو بیشتر در حوزه پتروشیمی است و علاقه‌مندیم از ظرفیت ایجاد شده و ابتکار عملی که دولت جمهوری خلق چین در توافقنامه ۲۵ ساله بین ایران و چین به خرج داده است، بهره‌مند شویم. مشخصا درخواست داریم برای بهره‌برداری از توان فنی، مالی و اجرایی شرکت‌های چینی وارد مذاکره شده و موضوعات همکاری را پیش ببریم. موضوعات سرمایه‌گذاری شده در پتروشیمی موضوعاتی است که تماما موردنیاز کشور چین و جزو واردات این کشور است.

رئیس دفتر بازرگانی چین در این جلسه با اشاره به اراده جدی موجود بین شرکت‌های چینی و شرکت‌های ایرانی در افزایش مناسبات و همکاری‌‌‌ها گفت: دیدار مدیران هلدینگ‌‌‌های اقتصادی شستا و گفت‌وگو با آنها برای من مشخص کرد که طرف ایرانی برای همکاری با جمهوری خلق چین اهمیت قائل است. ما نیز تمایل داریم همکاری چین و ایران را توسعه دهیم. این امر را وظیفه خود می‌‌‌دانیم و امیدوار هستیم در آینده بتوانیم مناسبات خود را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شستا گسترش دهیم. وی با اشاره به طرح موضوعات و مسائل همکاری و پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در این جلسه افزود: من تمام نظرات و پیشنهادها را مکتوب و نکته‌‌‌ها را ثبت کردم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....