تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 19:44
کد خبر : 84532

خالق اتوبوس الکترونیکی ایرانی چرا به ترکیه رفت؟!

خالق اتوبوس الکترونیکی ایرانی چرا به ترکیه رفت؟!

اتوبوس ساز تبریزی که محصولات خود را با برند آکیا، روانه کلان شهرهای ایران می کرد. امروز اولین اتوبوس تمام الکتریکی ۳۶ متری تولید کارخانه ترکیه اش را در خیابان‌های استانبول تست کرد. اقتصاددان: سال ها این تولید کننده اهل میانه، همسایه کارخانه من در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز بود و گرچه دو سال

اتوبوس ساز تبریزی که محصولات خود را با برند آکیا، روانه کلان شهرهای ایران می کرد. امروز اولین اتوبوس تمام الکتریکی ۳۶ متری تولید کارخانه ترکیه اش را در خیابان‌های استانبول تست کرد.

اقتصاددان: سال ها این تولید کننده اهل میانه، همسایه کارخانه من در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز بود و گرچه دو سال دیرتر از من، وارد حوزه خودرو جمعی شد، اما با جدیت کار می کرد و صدها دستگاه اتوبوس ساخت این شرکت در شهرهای ایران به خدمات رسانی مشغول است.

در سال‌های اخیر، وزارت کشور از خرید اتوبوس های تولیدی سرباز زد و در حال حاضر دوازده کارخانه اتوبوس سازی ایران تعطیل شده اند. در حالیکه تقریبا کمبود اتوبوس نو و مدرن در تمام شهرهای ایران مشهود است.

اتوبوس ساز تبریزی، چاره را در انتقال امکانات خود به ترکیه دیده است و کارخانه ای را در شهر بورسا تاسیس کرد.

هم اکنون برند آکیا که زمانی برندی ایرانی بود، به برندی برای ترکیه تبدیل شده و این شرکت بازارهای متعدد بخصوص در آسیای میانه را هم در اختیار گرفته است.

جز افسوس و حسرت، چه می توان نوشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....