تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 20:46
کد خبر : 23556

خاطره طبیبیان از نظارت علما بر اقتصاد در اول انقلاب

خاطره طبیبیان از نظارت علما بر اقتصاد در اول انقلاب

آقایان دعای خیر و پیشنهاد تقوا و آرزوی موفقیت داشتند و حرف دیگری هم در میان نبود! آیت الله آذری قمی می گفت : ببینم من می‌خواهم بدانم آمریکا از دل این برنامه در می آید یا نه ؟»! فعالیتهای سازمان برنامه (در دوره نخست وزیری مهدوی کنی  و میرحسین موسوی )سبب حساسیت نیروهای مذهبی

آقایان دعای خیر و پیشنهاد تقوا و آرزوی موفقیت داشتند و حرف دیگری هم در میان نبود!

آیت الله آذری قمی می گفت : ببینم من می‌خواهم بدانم آمریکا از دل این برنامه در می آید یا نه ؟»!

فعالیتهای سازمان برنامه (در دوره نخست وزیری مهدوی کنی  و میرحسین موسوی )سبب حساسیت نیروهای مذهبی شده بود. تا اینکه «سرانجام دو نفر را به عنوان نماینده خود در شورای اقتصاد معرفی کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از کارخانه دار ،   دو آیت الله از اساتید حوزه علمیه قم. یکی آیت الله احمدی میانجی و دیگری آیت الله محمد کریمی. این آقایان می آمدند و بیشتر هم هدفشان این بود که در امر برنامه ریزی، مسائل شرعی هم دیده شود . بارها و مدتها و مدتهای طولانی هم در سازمان برنامه با آنها جلسه داشتیم .

اما مسئله ای وجود داشت این بود که مثلا در باره راه انداختن کارخانه جدید فولاد، مرحله جدید ذوب آهن یا راه اندازی پتروشیمی و پالایشگاه بحث مطرح بود ، اما آقایان نمی توانستند نظری بدهند . بعد از مدتی هم که رئیس دولت می گفت نظرتان را بدهید ، آقایان به عنوان روحانی دعای خیر و پیشنهاد تقوا و آرزوی موفقیت داشتند و حرف دیگری هم در میان نبود.

بعد هم دیگر نیامدند. نتیجه این شد که ما (یعنی دکتر بانکی رئیس ، علی صادقی تهرانی معاون اقتصادی  ومشایخی مشاور سازمان برنامه) می رفتیم قم خدمت آنها و با آنها جلسه می‌گذاشتیم .

برخی از علما فکر می کردند که ما آدم های زیرکی هستیم و دستمان را رو نمی کنیم  در یکی از جلساتی که در قم با آیت الله آذری قمی تشکیل شده بود . «ایشان گفت : ببینم من می خواهم بدانم آمریکا از دل این برنامه در می آید یا نه ؟»

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....