تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 19:34
کد خبر : 48049

حکومت اسلامی پیامبر و امام علی و مقایسه آن با حکومت اسلامی امویان و داعش

حکومت اسلامی پیامبر و امام علی و مقایسه آن با حکومت اسلامی امویان و  داعش

در حکومت اسلامی پیامبر و امام علی همه مردم با هر مذهب و آیینی از مسیحی ، یهودی و دیگرکیشان در کمال آسایش و آرامش زندگی میکردند. پیامبر با آنها پیمان صلح بسته بود و با همه آنها روابط دوستانه ای داشت . اقتصاددان: (برخورد با برخی یهودیان در جنگ احزاب نیز نه بسبب مذهبشان

در حکومت اسلامی پیامبر و امام علی همه مردم با هر مذهب و آیینی از مسیحی ، یهودی و دیگرکیشان در کمال آسایش و آرامش زندگی میکردند.
پیامبر با آنها پیمان صلح بسته بود و با همه آنها روابط دوستانه ای داشت .

اقتصاددان: (برخورد با برخی یهودیان در جنگ احزاب نیز نه بسبب مذهبشان که تنها بدلیل پیمان شکنی و خیانت آنها در زمان جنگ بود که در هر عرفی پذیرفته شده است ، در غیر این مورد رفتار پیامبر و امام علی با پیروان سایر مذاهب همیشه محبت آمیز و دوستانه بود.)

عمال حکومت معاویه مانند داعش بنام حکومت اسلامی به پیروان سایر مذاهب جفا میکردند ولی برعکس امام علی در خطبه ای بیرون کشیدن خلال از پای یک دختر یهودی توسط سربازان معاویه را بنام حکومت اسلامی بسیار تقبیح نمود.

امام علی و قاسم سلیمانی به دفاع از مردم با هر مذهبی از شر امویان و داعش که داعیه حکومت اسلامی داشتند پرداختند.

اکثر جنگ‌های امام علی و قاسم سلیمانی با افراد بظاهر مسلمانی مانند معاویه ، صدام و ابوبکر البغدادی بود که بنام اسلام به خود اجازه تعدی به دیگران را میدادند .

این اشتباه بزرگیست که همکنون نیز ادامه دارد، عده ای بواسطه ادای ظاهری برخی فرایض و مسلمان پنداشتن خود به خود اجازه تعدی به حریم دیگران را داده و تسلیم حق نیستند.

همانگونه که بسیاری در صدر اسلام بنام اسلام آبروی اسلام را بردند، در این زمان نیز عده زیادی مانند گروه‌ افراطی داعش با آزار و اذیت مردم و ارایه تصویری غیر منطقی و غلط از حکومت و دولت اسلامی بنام اسلام ، آبروی اسلام را می بردند.

امویان و داعش هر دو ادعا میکردند میخواهند دولت و حکومت اسلامی ایجاد کنند ، و نهایتا کار امویان و داعش به جنگ با امام علی و قاسم سلیمانی کشید.

دولت اسلامی داعش بنام حکومت اسلامی مردم را به فقر و فلاکت انداخت و شهید سلیمانی جنگید تا مردم را با هر مذهبی از شر آنها نجات دهد.

وقتی داعش به قدرت رسید ، عده ای از مردم مناطق تصرف شده با تصور تشکیل حکومت اسلامی جشن گرفتند ، اما طولی نکشید که از کرده خود پشیمان شده و پیام فرستادند که ترا به خدا ما را از دست این دیوانگان جنایتکار نجات دهید.
اگر رشادت‌ها و جان فشانی مدافعان حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی نبود همکنون معلوم نبود چه سرنوشت شومی در انتظار مردمی باشد که برای برپایی دولت اسلامی داعش جشن گرفتند.

لذا وقتی دو گروه بنام اسلام با هم درگیر میشوند ، نمیتوان از روی نماز و روزه آنها تشخیص داد کدام بر حقند.
گروهی که در جهت آزار و اذیت مردم میکوشند نابحق و گروهی که برای نجات و آسایش و آرامش مردم میجنگند بر حقند.

امام علی و قاسم سلیمانی همیشه اطرافیان خود را به مدارا با مردم با هر سلیقه ای و ارائه تصویری زیبا از حکومت اسلامی توصیه میکردند.

لذا هر گروهی ادعا کرد میخواهد حکومت اسلامی ایجاد کند ، باید مراقب باشد با رفتار اشتباه و پشیمان کردن مردم ، بنام اسلام آبروی اسلام را نبرد و نهایتا کارش به جنگ با فرد بر حقی مانند امام علی یا شهید سلیمانی نکشد.

۲/۶۲
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

در حقیقت کسانى که [به اسلام] ایمان آورده و کسانى که یهودى شده‏ اند و مسیحیان و دیگرکیشان، هر کس به خدا و روز بازپسین ایمان داشت و کار شایسته کرد پس اجرشان را پیش پروردگارشان خواهند داشت و نه بیمى بر آنان است و نه اندوهناک خواهند شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....