تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 12:23
کد خبر : 72961

حکمرانی بر خانه‌های خالی بدون هزینه

حکمرانی بر خانه‌های خالی بدون هزینه

 مالیاتی که قدش به پای املاک لاکچری بانکها نمی رسد اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درصد اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی صفر است در صورتی که اجرای این قانون باعث می شد تا ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار خانه خالی وارد چرخه بازار شود. اقبال شاکری ، با اشاره به

 مالیاتی که قدش به پای املاک لاکچری بانکها نمی رسد

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درصد اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی صفر است در صورتی که اجرای این قانون باعث می شد تا ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار خانه خالی وارد چرخه بازار شود.

اقبال شاکری ، با اشاره به سرنوشت طرح مالیات از خانه‌های خالی و اجرای این قانون در کشور بیان داشت: واقعا اجرای این قانون در کشور فاجعه‌بار بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در راستای پرداختن به این قانون شاهد پاس کاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی هستیم و این مسئله باعث تعجب ما است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاً برای ما قابل قبول نیست که سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی، به جای اینکه اقدامات خود را در راستای این قانون عملیاتی کند، بیایند و پشت تربیون های رسانه ای در رابطه با این قانون به همدیگر پاسخ دهند.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی تاکید دارد که بالای یک میلیون و یا یک میلیون و دویست خانه خالی و یا کمتر و بیشتر را به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی کرده است، با این حال سازمان امورمالیاتی هم می‌گوید که این اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی به ما داده اطلاعات به درد نخوری است و ما نمی‌توانیم از این اطلاعات به درستی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله کاملاً عجیب است. لذا بهتر بود تا سازمان امور مالیاتی می‌رفت و این اطلاعات را مورد بررسی قرار می داد تا مشخص شود این اطلاعات غلط است یا درست.

قانون مالیات بر خانه های خالی باعث می شد تا محتکران خانه های خالی که اکثراً بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی هستند و رفته اند و ساختمان های لاکچری ساخته اند، مجبور شوند تا این ساختمان‌ها را بفروشند و در اختیار مردم قرار دهند

وی افزود: از آن مهمتر این است که معاون اول ریاست جمهوری قرار است چه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی انجام دهد، پس این هیئت دولت برای چه چیزی تشکیل جلسه می‌دهد، حتما تشکیل جلسه می دهد تا این ناهماهنگی های بین دستگاهی برطرف شود لذا مسئولین باید دستگاه ها را کنار هم بنشاند و یک سامانه واحد ایجاد کنند تا اطلاعات لازم در این سامانه درج شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون هیچ خانه خالی پیرو قانون مالیات بر خانه‌های خالی مورد اعمال قانون قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس بیان داشت :درصد اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی صفر است در صورتی که اجرای این قانون باعث می شد تا ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار خانه خالی وارد چرخه بازار شود.

وی تاکید کرد: همچنین این قانون باعث می شد تا محتکران خانه های خالی که اکثراً بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی هستند و رفته اند و ساختمان های لاکچری ساخته اند، مجبور شوند تا این ساختمان‌ها را بفروشند و در اختیار مردم قرار دهند لذا به این موضوعات هم رسیدگی نشده است.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نشده و سامانه مذکور هم از دسترس خارج شده است
عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این زمینه گفت: متاسفانه قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نشده و سامانه مذکور هم از دسترس خارج شده است.

نگاه دولت قبل به این قبیل موضوعات روشن بوده و برخی افراد در بدنه دولت قبل چند ۱۰ واحد مسکونی آنچنانی داشتند و معلوم است که در این شرایط به اصطلاح چاقو دست خود را نمی‌برد

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار ما، در ارزیابی خود از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: نگاه دولت قبل به این قبیل موضوعات روشن بوده و برخی افراد در بدنه دولت قبل چند ۱۰ واحد مسکونی آنچنانی داشتند و معلوم است که در این شرایط به اصطلاح چاقو دست خود را نمی‌برد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب دولت در طول مدت سپری شده آنهم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن بیان داشت: دولت اقدامات خوبی را در اجرای قانون جدید تولید مسکن مدنظر قرار داده و رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی الحق و انصاف این موضوعات را مورد پیگیری قرار می‌دهند و حتی به طور هفتگی بازدیدهای در این بخش صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت در زمینه تحقق قانون جهش تولید مسکن همت لازم را دارد، بیان داشت: فرآیند طی شده به یک ادبیات سیاسی در کشور تبدیل شده است و این قبیل موضوعات به واقع موضوعات بلندمدت است.

یوسفی با اشاره به اقدامات کوتاه مدت دولت در زمینه کاهش قیمت مسکن و شرایط این بازار گفت: متاسفانه دولت سیزدهم در بخش مالیات بر عایدی خانه‌های خالی خوب عمل نکرده است.

عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت در کوتاه مدت نیاز به روش‌هایی در جهت تأمین منابع مالی دارد، اظهارداشت: اگر مالیات بر خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس اجرایی نشود، مشکلات ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نشده و سامانه مذکور هم از دسترس خارج شده، البته ما می‌توانستیم از سامانه‌های برخط و موازی در این زمینه استفاده کنیم که از این موضوع هم استفاده نشده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....