پلیس ابوظبی از انفجار ۳تانکر حامل سوخت و آتش سوزی در منطقه تاسیسات صنعتی نزدیک فرودگاه بین‌المللی ابوظبی خبر داد. منابع خبری به نقل از پلیس ابوظبی از انفجار ۳تانکر حامل سوخت در منطقه صنعتی المصفح در نزدیکی مخازن adnoc (شرکت نفت امارات) پس از وقوع یک آتش‌سوزی خبر دادند. پلیس ابوظبی می‌گوید که تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بخش‌هایی از یک هواپیمای کوچک که احتمالا یک پهپاد بوده در منطقه مشاهده شده و احتمالا این پهپاد عامل انفجار بوده است. تحقیقات درباره علل آتش‌سوزی آغاز شده است؛ اما گفته می‌شود این انفجارها خسارت‌های جدی به بار نیاورده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از سخنگوی انصارالله اعلام کرد که حمله نظامی علیه اماراتی‌ها را مورد تایید قرار می‌دهد. در این شرایط پرواز هواپیماها در فرودگاه ابوظبی در پی این حمله متوقف شده است. در همین راستا ائتلاف عربی اعلام کرد: ما استفاده از پهپادها توسط حوثی‌ها را رصد کردیم. تعدادی از پهپادهای بمب‌گذاری‌شده از فرودگاه بین المللی صنعا به پرواز درآمدند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ، منابع یمنی هم اعلام کردند که عملیات نظامی در مرکز ابوظبی ادامه دارد و آتش‌سوزی‌ها بیشتر شده است. لحظاتی پس از انتشار این خبر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر به‌طور تلویحی مسوولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت. چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد؛ چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.» به گفته او معامله‌ای میان ریاض و ابوظبی وجود دارد که طبق آن، عربستان استان‌های جنوبی یمن را به امارات تحویل می‌دهد و امارات هم تمام ظرفیت‌های نظامی خود را در یمن به‌کار خواهد گرفت.

رویترز نیز در گزارشی نوشت: حوثی‌ها بارها حملات موشکی و پهپادی فرامرزی به عربستان سعودی داشته‌اند و در گذشته نیز تهدید به حمله به امارات کرده بودند؛ اما حمله دیروز نشان داد که حوثی‌ها توان آسیب زدن به تاسیسات امارات را دارند. همچنین در این ماه حوثی‌ها یک کشتی که حامل پرچم امارات بود، به تصرف خود درآوردند. به گفته حوثی‌ها، این کشتی حامل تسلیحات بوده است. در مقابل امارات می‌گوید این یک کشتی غیرنظامی بوده و هیچ نوع اسلحه‌ای حمل نمی‌کرده است. به همین منظور سازمان ملل خواستار آزاد شدن این کشتی شده اما با مخالفت مقامات یمنی روبه‌رو شده است. حسین العزی، مسوول حوثی‌ها گفته است که این کشتی تسلیحات نظامی را منتقل می‌کرده است. او به تلویزیون المسیره حوثی‌ها گفت: «کشتی روابی، اسباب‌بازی برای کودکان حمل نمی‌کرده است، بلکه در حال حمل اسلحه برای افراط‌گرایان بوده است.» شبکه خبری الجزیره هم در گزارشی نوشت که پلیس ابوظبی ساعاتی پس از حمله پهپادی اعلام کرد که به موجب این حملات سه نفر کشته شده‌اند. در خبرهای تکمیلی گفته شد که از این سه تن، یک نفر پاکستانی و دو نفر دیگر هندی بوده‌اند.

همچنین در این حمله ۶ نفر زخمی شده‌اند. امارات حضور خود را از سال۲۰۱۹ در مقیاس وسیعی کم کرده بود؛ اما اخیرا دوباره حضوری پررنگ در بحران یمن پیدا کرده است. درگیری‌های چندساله یمن باعث شده است که سازمان ملل آن را بدترین بحران انسانی جهان بنامد؛ چراکه تاکنون ده‌ها هزار نفر کشته شده و بسیاری را در آستانه قحطی قرار داده است.