تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 4:25
کد خبر : 43800

حق ملاشیه و عین دو، محرومیت نیست

حق ملاشیه و عین دو، محرومیت نیست

ورودی شهرها به‌عنوان تابلو اعلانات هر منطقه نقش بسزایی در ایجاد تصورات ذهنی مسافران ایفا می‌کند که می‌تواند تصویر خوب یا بد را برای همیشه در اذهان مسافران گذری ایجاد کند. در بسیاری از شهرهای دنیا این مقوله مورد توجه مهندسان شهرسازی قرار گرفته است و همه ارکان زیباسازی شهری به نوعی گوشه چشمی به

ورودی شهرها به‌عنوان تابلو اعلانات هر منطقه نقش بسزایی در ایجاد تصورات ذهنی مسافران ایفا می‌کند که می‌تواند تصویر خوب یا بد را برای همیشه در اذهان مسافران گذری ایجاد کند.

در بسیاری از شهرهای دنیا این مقوله مورد توجه مهندسان شهرسازی قرار گرفته است و همه ارکان زیباسازی شهری به نوعی گوشه چشمی به این موضوع دارند و استان یا شهرستانی گوی سبقت را در این حوزه خواهد ربود که بیشترین توجه را به این مبادی داشته باشد.

منطقه ملاشیه و عین دو ورودی کلانشهر اهواز از سمت شهرستانهای خرمشهر و حمیدیه می باشند.

آنچه که توجه هر مسافری را در بدو ورود به این مناطق به خود جلب می‌کند، کمبود امکانات اولیه شهری از جمله بهسازی خیابان ها ومعابر، فاضلاب شهری، فضای سبز، پارک، مکان های ورزشی و فرهنگی و انباشت نخاله ها و زباله می باشد.

مناطق ملاشیه و عین دو مرکز شروع بزرگترین پیاده روی اربعین در کل کشور می باشد و سرشار از جوانان قرآنی، ولایی و البته ورزشکار است، استعداد های بینظیری که در کوچه کوچه این مناطق وجود دارند و نیاز به توجه و حمایت مسؤلین فرهنگی و ورزشی کلانشهر اهواز دارند.

در کنار رفع مشکل فاضلاب شهری، احداث فضای سبز و پارک محله ای و بهسازی و پاکسازی معابر و خیابان‌ها، احداث فرهنگ سرا و زمین های ورزشی و چمن مصنوعی با مشارکت ادارات و ارگان های ذی‌ربط می تواند در نگهداری و مصونیت جوانان این مناطق از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیار موثر ثمر باشد.

✍🏼:مهندس محمد طاهری طلاوری
کارشناس و متخصص عمران شهری

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....