تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 20:58
کد خبر : 86795

حذف ساندویچ های دو نانه

حذف ساندویچ های دو نانه

یکی از ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود ها در ایران ساندویچ فلافل است، نخود به عنوان مهم ترین ماده اولیه این ساندویچ به کار می رود، اما این روزها با گرانی نان به یک باره ۱۰ هزار تومان قیمت این ساندویچ ساده و ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است. فلافل در صدر

یکی از ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود ها در ایران ساندویچ فلافل است، نخود به عنوان مهم ترین ماده اولیه این ساندویچ به کار می رود، اما این روزها با گرانی نان به یک باره ۱۰ هزار تومان قیمت این ساندویچ ساده و ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است.

فلافل در صدر جدول عرصه اغذیه فروشان تهران قرار دارد؛ البته بیشتر این فست فود در اغذیه فروشی های مرکزی و جنوبی شهر جا دارد و کمتر فست فود فروشی ها در مناطق بالای شهر دست به عرضه فلافل می زنند، چرا که مشتریان این ساندویچ از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند؛ اما گران شدن نان این ساندویچ از ۲هزار و ۵۰۰ تومان به مرز ده هزار تومان موجب شده فلافل فروشان دست به افزایش قیمت زنند.

قیمت فلافل ویژه از ۱۸ هزار تومان به یک باره به مرز ۲۸ هزار تومان رسیده است و بسیاری از مشتریان و فروشندگان را در یک شوک اقتصادی فرو برده است.

کاهش خرید فلافل با گرانی نان

با وجود اینکه چند روز از گرانی ساندویچ در کشور می گذرد، اما برخی از مشتریان به محض اینکه از قیمت ها با خبر می شوند از سفارش شان دست می کشند و برخی دیگر تعداد سفارش شان را کم می کنند.

خیابان ناصر خسرو ابتدای کوچه مروی چندین مغازه کوچک و بزرگ وجود دارند که اقدام به عرضه ساندویچ به خصوص فلافل می کنند، کسبه با لهجه های عرب زبان که وقت سر خاراندن هم ندارند و مدام در حال تهیه سفارش مشتری هستند؛ محمد صندوق دار یکی از کسبه در باره افزایش قیمت فلافل گفت: با افزایش قیمت نان فانتزی مجبور شدیم تمام قیمت ساندویچ ها را افزایش دهیم؛ اما فلافل به عنوان ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود نیز دست خوش قیمت قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آبا با این حجم گرانی مشتری ها همچنان دست به خرید می زنند؟ پاسخ داد: با وجود اینکه چند روز از گرانی ساندویچ در کشور می گذرد، اما برخی از مشتریان به محض اینکه از قیمت ها با خبر می شوند از سفارش شان دست می کشند و برخی دیگر تعداد سفارش شان را کم می کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در این محله بازار فلافل فروشان داغ است، فلافل ساده از ده هزار تومان به مرز ۲۰ هزار تومان و فلافل ویژه از ۱۸ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان تغییر قیمت داده اند، که این موضوع باعث کاهش خرید فلافل شده است.

نان اضافه حذف شد

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ، در این میان با یکی مشتریان هم صحبت می شویم، او که خود را محمود معرفی می کند و کارگر مغازه لباس فروشی است، در این باره گفت: فلافل یکی از مهم ترین غذاها در بین کارگران، دانشجویان و افراد کم درآمد جامعه به حساب می آمد که با گران شدن نان این محصول غذایی نیز از سبد غذایی این افراد جامعه حذف خواهد شد.

وی افزود: گاها برخی از کارگران و دانشجویان برای اینکه سیر شوند در هنگام سفارش فلافل در خواست می کنند نان اضافه یا همان ساندویچ دو‌ نونه تهیه کنند که با گران شدن نان ساندویچ دیگر فروشنده ها تمایلی به عرضه ساندویچ های دو نان ندارند.

محمود اظهار داشت: قبل از عید نوروز که شرایط کرونایی در جامعه بیشتر حکم فرما بود بازار فلافل فروشان داغ تر بود؛ اما در این دو روزی که قیمت فلافل افزایش پیدا کرده است مشتری کمتری در این مغازه ها وجود دارد.

این کارگر خیابان ناصر خسرو ادامه داد: البته مردم به این گرانی عادت می کنند و فعلا دست از خرید می کشند و چند ماه بعد دوباره دست به خرید می زنند؛ چرا که مواد غذایی جزو اولویت های زندگی است و اینکه وقتی فردی گرسنه باشد چاره ای ندارد جز خرید.

گرانی ۲۰۰ درصدی فست فود در یک سال

مردم با این گرانی کمتر تصمیم می گیرند فلافل خریداری کنند، چرا که اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد چهار عدد فلافل به همراه ۴ بطری نوشابه خریداری کنند باید حدود ۱۳۰ هزار تومان هزینه کند که با این هزینه تصمیم می گیرند غذای خانگی تهیه کنند.

یکی از مشتریان فلافل فروشان خیابان ناصر خسرو در این باره به خبرنگار پرسون گفت: فست فود در یک سال اخیر حدود ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است، به طوری که پیتزا غول در خیابان ستارخان از ۵۰ هزار تومان به مرز ۱۷۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از فست فودها در یک سال اخیر با افزایش قیمت مواجه شده بود، بسیاری از شهروندان رو به خرید فلافل آوردند که با گران شدن نان ساندویچی نیز این فست فود ارزان قیمت نیز رو به گرانی رفته است.

این شهروند تهرانی معتقد است: مردم با این گرانی کمتر تصمیم می گیرند فلافل خریداری کنند، چرا که اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد چهار عدد فلافل به همراه ۴ بطری نوشابه خریداری کنند باید حدود ۱۳۰ هزار تومان هزینه کند که با این هزینه تصمیم می گیرند غذای خانگی تهیه کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....