تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 22:04
کد خبر : 61918

حذف ارز ترجیحی نیازمند تصمیم صحیح دولت است

حذف ارز ترجیحی نیازمند تصمیم صحیح دولت است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارز ترجیحی سبب فسادها و رانت‌های گسترده و آسیب به معیشت مردم شده و حذف آن نیازمند اقدام مناسب دولت است. سال گذشته در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به دلیل نتیجه نامطلوب اختصاص ارز ترجیحی و یا همان ارز دولتی ۴۲۰۰

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارز ترجیحی سبب فسادها و رانت‌های گسترده و آسیب به معیشت مردم شده و حذف آن نیازمند اقدام مناسب دولت است.

سال گذشته در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به دلیل نتیجه نامطلوب اختصاص ارز ترجیحی و یا همان ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی مردم و ایجاد فساد و رانت‌های گسترده در این زمینه و عدم توزیع کالا با قیمت‌های مناسب در جامعه، اصرار به حذف ارز دولتی داشتند، اما دولت دوازدهم موافق نبود و به دنبال جایگزینی آن با ارز ۱۱ هزار تومانی بود.

اکنون با تغییر دولت مجدد زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی قوت گرفته است؛ برای بررسی بیشتر این موضوع گفت‌وگویی با سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشته که به شرح ذیل است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،    موسوی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی زندگی مردم را فلج کرده و باید حذف شود. این ارز معیشت و زندگی را برای شهروندان مختل کرده و کالاهای اساسی به دلایل ایجاد رانت‌ها در این زمینه، به دست مصرف کننده اصلی نرسیده است.

وی افزود: ارز دولتی سبب رانت‌های گسترده‌ای شد و عده ای از سوداگران و مافیای قدرت از این طریق سوءاستفاده کردند و مردم مظلوم نیز جزء تماشا اقدامی نتوانستند انجام دهند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هر صورت این موضوع به صلاح کشور نیست و حذف آن نیازمند تصمیم خوب دولت است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....