تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398 - 18:24
کد خبر : 4297

حتی متحدان آمریکا هم کنار او قرار نگرفتند/ حضور بی نظیر مردم در تشییع شهدا؛ اولین سیلی محکم به آمریکا

حتی متحدان آمریکا هم کنار او قرار نگرفتند/ حضور بی نظیر مردم در تشییع شهدا؛ اولین سیلی محکم به آمریکا

به گزارش اقتصاددان به نقل از صداوسیما، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن عرض تسلیت مجدد برای شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و تشییع کنندگانی که در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند افزود: بدون تردید در چند روز گذشته ملت قهرمان و شریف ایران تجارب

به گزارش اقتصاددان به نقل از صداوسیما، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن عرض تسلیت مجدد برای شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و تشییع کنندگانی که در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند افزود: بدون تردید در چند روز گذشته ملت قهرمان و شریف ایران تجارب تاریخی بزرگی را احساس کردند و ایران با مسائل بین المللی و قلدری‌های طولانی آمریکا که در این دوره جلوه خاصی از خود بروز داد مواجه شد.

وی اضافه کرد: حادثه‌ای که رخ داد قابل پیش بینی نبود و هیچ گزارشگر و مفسر در خارج از کشور پیش بینی چنین استقبالی را از تشییع پیکر‌های شهدا نمی‌کرد حضور مردم برای تشییع پیکر‌های مطهر شهیدان مقابله با تروریزم اولین سیلی محکم ما به گوش ترامپ و اطرافیان وی در آمریکا بود.

ربیعی تاکید کرد: این حضور اولین سیلی محکم به تحلیل گرانی بود که شرایط ایران را در حال فروپاشی ارزیابی می‌کردند و قطعا این حضور در جهان بی نظیر بوده است.

وی افزود: کشور‌های متعددی به سوگ نشسته اند و معتقدند اگر این پیکر مطهر در شمال آفریقا و حتی در بخش‌هایی از آسیا تشییع می‌شد قطعا شاهد شور حضور مردم و سپاس جهان اسلام حتی افرادی از جهان غیر اسلام که آزادی خواه هم هستند بودیم جمعیتی که ایران تا کنون تجربه نکرده بود و در شهر‌های مختلف این حضور تجربه شد.

ربیعی ادامه داد: امروز ترامپ چهره منفوری میان مردم ایران و جهان اسلام و در میان روشنفکران و آزادی خواهان اروپایی و حتی آمریکایی پیدا کرده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این حضور نیز از جهتی دیگر یک فرصت تاریخی برای ما از خون پاک این شهیدان پدید آورد و همگان دیدند که پایه‌های مشروعیت مدنی نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه استوار است و این مشروعیت مجددا به رخ جهانیان کشیده شد.

وی افزود: ترامپ و پمپئو احمقانه مدعی بودند که ملت با این نظام نیست و من فکر می‌کنم با چنین تحلیل و تخیلی آمریکا این جسارت را پیدا کرد بدون تردید این ترور ثابت کرد که داعش و تروریسم بخشی از بازی آمریکا برای چپاول در منطقه بوده است و این‌ها اساسا آن گونه که ادعا می‌کنند برای مقابله با داعش در این منطقه حضور نداشتند

سخنگوی دولت یادآور شد: قطعا سردار شهید سلیمانی مهم‌ترین نظامی در جهان بود که بیشترین تاثیر را در داعش زدایی از منطقه ما و منطقه آسیا و شمال آفریقا داشت.

وی افزود: اگر سلیمانی و همرزمان این شهید نبودند قطعا این تروریسم منافع اروپا و حتی آمریکا را تهدید می‌کرد آمریکایی‌ها فراموش کردند که چگونه در مقابل القاعده آن زمان ناتوان بودند.

سخنگوی دولت گفت: عقب راندن داعش فلسفه حضور آمریکا و چپاول آن‌ها را با سوال بزرگی رو به رو کرده بود ما امروز از همه صلح طلبان در دنیا می‌خواهیم علیه تروریسم ترامپی و جنگ طلبی ترامپی فریاد بزنند و سخن بگویند.

وی تاکید کرد: ترامپ در جهانی ناامن به دنبال منافع شخصی خود است و روز گذشته شاهد بودیم که پمپئو وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه انگلیس تلاش زیادی کردند که بگویند سردار سلیمانی برای پیام صلح به عراق سفر نکرده بود، ولی هیچ سندی ارائه نکردند، ولی سخنان نخست وزیر عراق که پیام داده شاهدی بر ادعاست.

ربیعی ادامه داد: ما نیز موظف به پاسداشت خون شهید سلیمانی و همراهان او هستیم و حفظ انسجام در داخل نشانه قدرت ملی ما خواهد بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: انتقام، انسجام با هم در کنار هم ما را موفق‌تر به جلو خواهد برد و از سوی دولت از همه مردم که در همه جای دنیا به سوگ نشسته اند سپاسگزاریم و حضور آن‌ها را ارج می‌نهیم.

وی افزود: صبحگاه امروز خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ موعود را تحقق بخشید و از سپاه نیز به خاطر عملیات امروز سپاسگزاریم و با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی را مورد هدف قرار دادیم. ما جنگ طلب نبوده و نیستیم و این پاسخ داده شده حق مشروع ما بود اگر واکنشی نشان دهند متقابلا شدیدتر اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....