تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 15:03
کد خبر : 41771

حال و هوای متفاوت بازار مسکن در ماهِ بی‌رمق

حال و هوای متفاوت بازار مسکن در ماهِ بی‌رمق

فروردین، ماهی متفاوت از سایر ماه‌های سال در بازار مسکن است؛ ماهی که تعداد معاملات به شدت افت می‌کند. اما در همین ماه بی رمق بازار، خرید و فروش مسکن در نوروز ۱۴۰۰ متفاوت تر از نوروز سال ۹۹ بود. گزارش میدانی بازار مسکن در نوروز ۱۴۰۰ حکایت از افت معاملات در این ماه نسبت

فروردین، ماهی متفاوت از سایر ماه‌های سال در بازار مسکن است؛ ماهی که تعداد معاملات به شدت افت می‌کند. اما در همین ماه بی رمق بازار، خرید و فروش مسکن در نوروز ۱۴۰۰ متفاوت تر از نوروز سال ۹۹ بود.

گزارش میدانی بازار مسکن در نوروز ۱۴۰۰ حکایت از افت معاملات در این ماه نسبت به اسفندماه دارد، اتفاقی که البته عجیب نیست و هر ساله با آن مواجه هستیم.

اما بررسی بازار نوروزی مسکن در سال ۱۴۰۰ از این جهت می‌تواند مورد توجه باشد که در نوروز ۹۹ بازارها تحت تاثیر شوک ناشی از شیوع کرونا قرار گرفتند.

در نوروز سال گذشته تعداد معاملات مسکن در شهر تهران به ۱۲۰۰ واحد مسکونی محدود شد به طوریکه تعداد معاملات در طول یکماه حدود ۸۸ درصد افت داشت. حتی تعداد خرید و فروش مسکن در نوروز ۹۹ نسبت به نوروز ۹۸ حدود ۶۴ درصد با کاهش مواجه شد.

نوروز امسال هم گرچه به پیروی از فضای نوروز و جو غالب فروردین بر بازار، خرید و فروش مسکن بی رمق بود اما نتیجه تحقیق میدانی از وضعیت بازار مسکن در نوروز امسال نشان می‌دهد، این بازار در نوروز ۱۴۰۰ متفاوت از نوروز سال ۹۹ بود.

به رغم اینکه بازار مسکن در نوروز امسال نیز تحت تاثیر تعطیلات قرار داشت، اما به گفته برخی مشاوران املاک در سطح شهر تهران، تقاضای خرید و فروش نسبتا وجود داشت و شرایط به مراتب بهتر از نوروز ۹۹ بود.

حال و هوای متفاوت بازار مسکن در ماهِ بی‌رمق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....