تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 - 11:06
کد خبر : 118696

حال عمومی مصدومان خوب است

حال عمومی مصدومان خوب است

  این جمله را این روز ها به مراتب در روزنامه ها می خوانیم یا از اخبار می شنویم که حال عمومی مصدومان خوب است .حال  دخترانی که این روزهادرمسمومیت های سریالی گرفتار شده اند ودر یک تهاجم ناجوانمردانه عناصر اختلال گر ترس واضطراب وجودشان را فرا گرفته وصحنه های گریه وبی قراری دوستانشان را

 

این جمله را این روز ها به مراتب در روزنامه ها می خوانیم یا از اخبار می شنویم که حال عمومی مصدومان خوب است .حال  دخترانی که این روزهادرمسمومیت های سریالی گرفتار شده اند ودر یک تهاجم ناجوانمردانه عناصر اختلال گر ترس واضطراب وجودشان را فرا گرفته وصحنه های گریه وبی قراری دوستانشان را نظاره گر بودند با چه میزانی ارزیابی کردند ؟وبه چه کسانی اجازه داده شد که اعلام کنند دانش آموزانی که کاملا آسیب دیده اند مسموم شده اند و حالت تهوع ، سر درد شدید ،بی قراری ،بستری شدن وتشنج های شبانه را تجربه کرده اند حالشان خوب است.

 

حال همه ما خوب است اما تو باور نکن

این روزها حال هیچ کسی خوب نیست سلامت روان جامعه به خطر افتاد ه مادران مضطرب با نگرانی فرزندانشان را به مدرسه می فرستند وکودکان ونوجوانان ایران همیشه سربلند  با فوبیای مدرسه پا به کلاس می گذارند ومعلمان از ترس آسیب دیدن امانتهای مردم لحظه های پر استرس را تجربه می کنند .هراس افکنی بین دخترکان زیبای این دیار ،کابوسهای شبانه ،جو ملتهب جامعه ،فوبیای مدرسه ومحدویت هاییکه در این روزها ی نزدیک به بهار برای فرزندانمان ایجاد کردند وبهار شان را پاییز . میزان اختلالات روانی را دو چندان کرده وتعارض و سردگمی در بین مردم شایع گردیده .

مدرسه مقدس ترین ودوست داشتنی ترین مکان برای دورهمی های دوستانه وبا عشق آموزش دیدن برای دانش آموزان وعاشقانه تدریس کردن برای معلمان است معلمانی که همیشه با مهروآرامش وبدون ادعا وکوچکترین انتظاری بهترین های جامعه را تربیت می کنند .

مدرسه بهشتی است برای دانش آموزان که هر شب برای سپیده زدن صبح ورفتن به سر کلاس لحظه شماری می کنند تا دوباره شاهد دوستی های صادقانه ورفت وآمد در بازار پر رونق آموزش وزندگی باشند واما تمام این زیبایی ها را اخلالگران سلامت جامعه چوب حراج زدندومدرسه رابه محلی پراز استرس واضطراب مبدل کردند .

مامسوولیم نباید از سلامت روان فرزندانمان غافل شویم.

آسیب های روانی امروز هرگزاز ذهن فرزندانمان پاک نخواهد شد چون ما چیزی به نام فراموشی در ذهن بشری نداریم . نهایتا با درمانهای مکرر وروان درمانگری بتوانیم این آسیب ها را کمرنگ کنیم .

کودکان ما در دوران کرونا تحت فشار های عصبی قرار گرفتند مدرسه محیطی پر از دلهره بودوهر کدام از دوستانشان پیام رسان بیماری شدند که باید ازیکدیگر فاصله بگیرند تا سلامت بمانند وماهمچنان در گیر آسیبهای پسا کروناییم هنوز در گیر درمانهای اضطراب فراگیر ،افکار وسواسی وافسردگی های بعد از کروناییم .

ما هنوزصدای  ضجه های مادرانی که به ناگهان وبی خبردر اتفاقات ماههای اخیر  فرزندانشان را از دست دادند را می شنویم

هنوز حال جامعه ما خوب نیست

فرزندان امروز آتیه سازان این جامعه اند دخترکان دوست داشتنی ایران امروز ،مسئولان موفق ومادران متعهد فردای این دیارند وما در مقابل پرورش صحیح وبدون ترس ودلهره وهمراه با آرامش این عزیزان مسئولیم اگر مسئولان آینده این کشور دوران کودکی ونوجوانی شان را در بی اعتمادی،بیماری ،اتفاقات دلخراش وناگهانی مسمومیت هاوهزاران آسیب روانی وجسمی طی کنند آینده این کشور را چگونه می بینید .

لذا اینجانب به عنوان روانشناس و روان درمانگر کودک ونوجوان وهمچنین دیگر همکارانم که ایمان دارم دل نگران فرزندان این دیارند ، انتظار داریم با جدیت هرچه بیشتر پیگیر خاتمه دادن به این قضایا وسپس دلجویی از خانواده های آسیب دیدگان و در نهایت به درمان روانی وجسمی کامل آنها پرداخته وبرنامه های درمانی بلند مدت در زمینه بازگرداندن آرامش به مردم آسیب دیده این مرزوبوم داشته باشند .البته نه صرفا با شعار دادن ودر دست گرفتن  تریبونها که اینبار باید آستین بالا زدواقدام کرد  چون که حال عمومی مصدومان خوب نیست . حال فرزندان ایران خوب نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....