تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 20:22
کد خبر : 58143

جوزپ بورل: خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا پایان ماه جاری غیرممکن است

جوزپ بورل: خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا پایان ماه جاری غیرممکن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که خروج نیروهای کشورهای خارجی از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی امکان ندارد. اقتصاددان: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد خارج کردن نیرو‌های کشور‌های مختلف از افغانستان تا ۱۰ روز دیگر (۳۱ اوت/ ۹ شهریور) غیرممکن است. این مقام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که خروج نیروهای کشورهای خارجی از افغانستان تا پایان ماه جاری میلادی امکان ندارد.

اقتصاددان: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد خارج کردن نیرو‌های کشور‌های مختلف از افغانستان تا ۱۰ روز دیگر (۳۱ اوت/ ۹ شهریور) غیرممکن است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا از کشور اسپانیا این مصاحبه را به صورت تلفنی با خبرگزاری فرانسه انجام داد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «ما از آمریکا به دلیل سختگیری زیاد در فرودگاه کابل زمان خروج نیروهایشان و ممانعت از خروج برخی شهروندان افغانستان برای پناه آوردن به اروپا انتقاد می‌کنیم.»

بورل در ابتدای سخنان خود گفت: «تا جایی که من در جریان هستم آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بعد از ۳۱ اوت در افغانستان بمانند، البته احتمال دارد که نظرشان تغییر کند. آن‌ها می‌خواهند تا آخر ماه جاری ۶۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کنند، این با محاسبات ریاضی هم غیرممکن است.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه با بیان آن که از آمریکا می‌خواهد انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد، افزود: «برای خروج نیرو‌های اروپایی مشکل کنونی ما دسترسی به فرودگاه‌ها است، اقدامات امنیتی آمریکا بسیار قوی است و اجازه خروج نیرو‌های ما را نمی‌دهد.»

بورل در ادامه با اشاره به آن که تاکنون از ۴۰۰ مقام اروپایی تنها ۱۵۰ مقام توانستند از افغانستان بیرون بیایند، افزود: «این به نظر من اصلاً کافی نیست. هواپیما‌ها پرواز می‌کنند در حالی که مردم همچنان در فرودگاه هستند.»

این مقام ارشد پیشتر با اشاره به تحولات کنونی در افغانستان مدعی شده بود نباید گذاشت کنترل افغانستان به دست روسیه و چین بیفتد و گفت: «هنوز تعداد بسیاری از شهروندان افغانی که با اروپا همکاری داشتند، به فرودگاه نرسیده‌اند. نباید اجازه دهیم که روسیه و چین کنترل اوضاع در افغانستان را به دست گیرند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....