تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 15:15
کد خبر : 103357

جهانی‌سازی از اروپا در برابر سرمای زمستان محافظت می‌کند

جهانی‌سازی از اروپا در برابر سرمای زمستان محافظت می‌کند

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که کشورهای اروپایی آنقدر مشتاق خرید پتوهای برقی چین هستند که تولیدکنندگان باید ۲۴ ساعته و بدون وقفه سفارش‌ها را آماده کنند. چین در هفت ماه نخست امسال ۲٫۵۱ تخته پتوی برقی به اروپا صادر کرد و فقط در ماه جولای ۱٫۳ میلیون تخته پتوی برقی را به فروش

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که کشورهای اروپایی آنقدر مشتاق خرید پتوهای برقی چین هستند که تولیدکنندگان باید ۲۴ ساعته و بدون وقفه سفارش‌ها را آماده کنند.

چین در هفت ماه نخست امسال ۲٫۵۱ تخته پتوی برقی به اروپا صادر کرد و فقط در ماه جولای ۱٫۳ میلیون تخته پتوی برقی را به فروش رساند که در مقایسه با ماه ژوئن افزایش ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. جولای گرمترین ماه در اروپاست اما چرا پتوهای برقی که یک محصول از مسنوخ و قدیمی در چین محسوب می‌شوند، ناگهان اینقدر در آنجا محبوب شد؟

از قرار معلوم اروپایی‌ها متوجه شدند با توجه به اتکای آنها به گاز طبیعی برای گرمایش و کاهش منابع تامین گاز طبیعی، امسال زمستان سختی را تجربه کنند.

پیامدهای چندگانه بحران اوکراین باعث شده قیمت گاز اروپا سر به فلک بکشد. با وخامت روابط میان روسیه و اروپا، خط لوله گاز «نورد استریم ۱» برای تعمیر و نگهداری تعطیل شد و «نورد استریم ۲» نیز بسته شده است. به این ترتیب اروپا وارد شرایط اضطراری کمبود گاز شده است.

با توجه به کمبود عرضه گاز، کشورهای اروپایی به افزایش قیمت گاز و مالیات اضافی آن روی آورده و در نتیجه هزینه‌های زندگی برای خانوارها افزایش یافته است.

برآوردها حاکی از آن است که به دلیل افزایش قیمت گاز، هزینه زندگی یک خانواده چهار نفری در اروپا سالانه ۴۸۰ یورو (۴۶۴ دلار) افزایش خواهد یافت. با وجود بحران انرژی و نگرانی از زمستان سرد اروپا،‌ پتوهای برقی چین ناگهان در قاره سبز حکم طلا را پیدا کرد.

بانک مرکزی اروپا به دنبال بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مهار تورم، افزایش داد که پیش بینی می‌شد امسال ۸٫۱ درصد باشد اما تاثیر چندانی نداشت.

اروپا نه فقط با یک «زمستان انرژی» مواجه است بلکه تاثیرات منفی تورم مثل افزایش سرسام‌آور قیمت گاز، الوار، برق و دیگر کالاهای مصرفی را نیز باید تحمل کند.

بنا بر این می‌توان گفت محبوبیت پتوهای برقی چین در اروپا فرصت‌هایی که جهانی سازی برای اروپا به ارمغان آورده را برجسته می‌سازد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....