تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردین 1401 - 18:07
کد خبر : 83673

جزئیات توزیع برنج و شکر دولتی برای ماه رمضان

جزئیات توزیع برنج و شکر دولتی برای ماه رمضان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر در ماه مبارک رمضان امسال برای ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار در سطح کشور عرضه می‌شود. سید سعید راد در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ دوباره ۱۰۰ هزار تن برنج از

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر در ماه مبارک رمضان امسال برای ثبات قیمت‌ها و حفظ آرامش بازار در سطح کشور عرضه می‌شود.

سید سعید راد در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ دوباره ۱۰۰ هزار تن برنج از انواع هندی و پاکستانی و ۱۰۰ هزار تن شکر سفید برای مصرف خانوارها و صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها به منظور عرضه در سطح کشور تخصیص و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.

او افزود: برنج هندی ۱۱۲۱ در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان، برنج پاکستانی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج تایلندی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور عرضه می‌شود.

راد افزود: شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار می‌گیرد.

مراکز عرضه برنج و شکر دولتی

به گزارش اقتصاددان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،  او با بیان این که تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع کالاهای تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان‌ها است، تصریح کرد: این کالاها از طریق شبکه‌های منتخب اعم از فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا و میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نامه اظهارکرد: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان ها، وظیفه تامین و تدارک برنج و شکر تنظیم بازار تخصیصی را بر عهده خواهند داشت.

او گفت: تخصیص برنج مربوط به استان‌های تولیدکننده برنج شامل گیلان و مازندران با درخواست رئیس کارگروه تنظیم بازار استان انجام می‌شود.

راد افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع و رعایت قیمت فروش کالاهای یاد شده، اقدام و در صورت بروز تخلف، اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع انجام دهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....