تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 20:10
کد خبر : 90365

جای خالی سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

جای خالی سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

جانشین کاظم غریب‌آبادی، سفیر پیشین ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز به وین نرسیده‌است. اقتصاددان:  در حالی که پرونده ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حساس‌ترین روزهای خود را پشت سرمی‌گذارد و ایران در دو حوزه برجام و تعهدات پادمانی اختلاف‌هایی با این نهاد دارد، هنوز جانشین کاظم غریب‌آبادی نزد سازمان‌های بین‌المللی

جانشین کاظم غریب‌آبادی، سفیر پیشین ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز به وین نرسیده‌است.

اقتصاددان:  در حالی که پرونده ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حساس‌ترین روزهای خود را پشت سرمی‌گذارد و ایران در دو حوزه برجام و تعهدات پادمانی اختلاف‌هایی با این نهاد دارد، هنوز جانشین کاظم غریب‌آبادی نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تعیین نشده‌است.

طبق برخی از اخبار اعضای شورای حکام روز چهارشنبه درباره پرونده ایران گفت‌وگو خواهند کرد. از سوی دیگر احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست وجود دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار اطلاعیه‌ای در وبگاه اینترنتی‌اش جزئیاتی را درباره برگزاری جلسات شورای حکام آژانس بیان کرده و نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلسه معمول خود را در ۶ ژوئن ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی آغاز می‌کند.

در این اطلاعیه، با اشاره به موارد مختلفی که در دستور کار جلسه شورای حکام خواهد بود، از جمله گزارش سالانه ۲۰۲۱، گزارش همکاری فنی ۲۰۲۱، گزارش اجرای تعهدات پادمانی در سال ۲۰۲۱، حفاظت و امنیت هسته‌ای در وضعیت اوکراین، اجرای تعهدات پادمانی در جمهوری دموکراتیک کره، آمده است که موضوع راستی‌آزمایی و نظارت در ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱(سال ۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام آژانس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابتدا بیانیه آغازین جلسه را قرائت می‌کند و پس از آن، به صورت مکتوب در وبگاه آژانس در اختیار عموم و خبرنگاران قرار می‌گیرد.

در اطلاعیه آژانس آمده است که گروسی قرار است روز دوشنبه و پس از جلسه شورای حکام، ساعت ۱۳ به وقت محلی یک نشست خبری برگزار کند.

در شرایطی که احتمال صدور قطعنامه علیه ایران قدرت گرفته است. جای خالی سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالاً برای ایران در این برهه گران تمام می‎شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....