تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 20:38
کد خبر : 50956

جانشین رئیسی کیست؟

جانشین رئیسی کیست؟

محسنی اژه‌ای به قوه قضاییه می‌رود؟ با انتخاب ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بحث جایگزین او در قوه قضاییه مطرح شده است. زمزمه‌ها در برخی از محافل و شبکه‌های اجتماعی از ریاست محسنی اژه‌ای بر این قوه است اگرچه خودش می‌گیود شایعه است. ابراهیم رئیسی در حال حاضر ریاست قوه قضاییه را دارد

محسنی اژه‌ای به قوه قضاییه می‌رود؟

با انتخاب ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بحث جایگزین او در قوه قضاییه مطرح شده است. زمزمه‌ها در برخی از محافل و شبکه‌های اجتماعی از ریاست محسنی اژه‌ای بر این قوه است اگرچه خودش می‌گیود شایعه است.

ابراهیم رئیسی در حال حاضر ریاست قوه قضاییه را دارد و اکنون که در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شده باید با این قوه خداحافظی کند.

اما چه کسی جانشین رئیسی در قوه قضائیه می‌شود؟ بیشترین نامی که این روزها شنیده می‌شود غلامحسین محسنی اژه‌ای است.

سوابق اجرایی محسنی اژه‌ای

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   اژه‌ای پیش از این در سال ۹۳ به دستور صادق لاریجانی به معاون اولی ریاست قوه قضاییه رسید. در آن زمان ابراهیم رئیسی جایگزین اژه‌ای به دادستان کل کشور منصوب شد.

او در سال‌های ۶۳ و ۶۴ مسئول گزینش وزارت اطلاعات و در سال‌های ۶۴ تا ۶۷ نماینده قوه قضائیه در وزارت اطلاعات بود.

اژه‌ای در سال‌های ۶۸ و ۶۹ مسئول دادسرای امور اقتصادی تهران و در سال‌های ۷۰ تا ۷۳ نماینده قوه قضائیه در وزارت اطلاعات و بعضی از حراست‌ها بود.

این گزینه احتمالی ریاست قوه قضاییه از سال ۷۴ تا ۷۶ دادستان ویژه روحانیت تهران و مسئول مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت از سال۷۷ لغایت۸۱ هم در کارنامه کاری خود دارد.

اژه‌ای و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی

اژه‌ای یکی از کسانی است که بارها بر ساماندهی فضای مجازی تاکید کرده است. سال ۹۳ نامه‌ای در برخی رسانه‌ها خبرساز شد که در آن محسنی اژه‌ای درخواست مسدودسازی برخی از شبکه‌های اجتماعی را داشت.

محسنی اژه‌ای از واعظی، وزیر ارتباطات وقت خواسته بود که ظرف یک ماه بستر مسدودسازی واتس اپ، وایبر و تانگو را فراهم کند در غیر اینصورت قوه قضاییه نسبت به این امر اقدام می‌‌کند.

اژه‌ای یکی از کسانی بود که در سال ۹۰ در لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفت و از ورود به کشورهای این اتحادیه ممنوع شد.

معاون اول فعلی قوه قضاییه در سال ۹۷ که زمزمه‌های رفتن صادق لاریجانی شد، درباره ریاست خود بر قوه قضاییه گفت بود: «احتمال اینکه من رییس قوه قضاییه بشوم قطعا وجود ندارد. هر وقت مقام معظم رهبری فرد جدید این قوه را معرفی کردند همه ما مطلع می‌شویم.»

حالا هم با انتخاب ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز باز هم نام او بر سر زبان‌ها افتاده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای که اکنون معاون اول قوه قضائیه است، پیش از انتخابات در روز ۲۵ خرداد به خبرنگاران گفته که ریاست او بر قوه قضاییه شایعه است و واقعیت ندارد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....