تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 20:32
کد خبر : 45516

تکمیل فاجعه بودجه۱۴۰۰ با مصوبات سران سه قوه

تکمیل فاجعه بودجه۱۴۰۰ با مصوبات سران سه قوه

علی مروی نوشت: مصوبات شورای اقتصادی سران قوا مصداق بارزی از حمایت رانتی است. اقتصاددان: علی مروی، اقتصاددان و رییس اندیشکده کسب‌وکار شریف در کانال تلگرامی خود نوشت: تکمیل فاجعه بودجه ۱۴۰۰ با مصوبات سران سه قوه مصوبات شورای اقتصادی سران قوا هر چند با ادعای حمایت از سرمایه های خرد و رونق بازار سرمایه

علی مروی نوشت: مصوبات شورای اقتصادی سران قوا مصداق بارزی از حمایت رانتی است.

اقتصاددان: علی مروی، اقتصاددان و رییس اندیشکده کسب‌وکار شریف در کانال تلگرامی خود نوشت: تکمیل فاجعه بودجه ۱۴۰۰ با مصوبات سران سه قوه

مصوبات شورای اقتصادی سران قوا هر چند با ادعای حمایت از سرمایه های خرد و رونق بازار سرمایه صورت گرفت اما مصداق بارزی از حمایت رانتی است. پیش از این نیز در تابستان سال گذشته نامه ۲۵ پژوهشگر اقتصادی با پیش بینی بروز این رفتار، نسبت به تبعات تورمی آن هشدار داده بود. هشداری که متاسفانه مورد توجه واقع نشد و شد آنچه نباید می‌شد.

از مصوبات که با پیشنهاد وزارت اقتصاد توسط این شورا به تصویب رسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه

رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها

تقویت حضور بانک‌ها در بازار بورس

جبران زیان خریداران واحد های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت

هنوز از فاجعه بودجه ١۴٠٠ (که با همکاری دولت و مجلس به بار آمده) خلاص نشده‌ایم که این بار سران سه قوه ضایعه فوق را رقم زدند. واقعا دردآور است تصور مردم بی‌گناهی که روحشان از بودجه دولت و بورس و … خبر ندارد اما زندگی آنها با تورم ناشی از این تصمیمات به خاک سیاه نشانده خواهد شد. تلخ تر آنکه بعید است با این تصمیمات به سرمایه‌های خرد بازار خیری برسد و بعیدتر آنکه بازار رونق بگیرد. این تصمیمات به نام سرمایه‌داران خرد و رونق بازار است اما در نهایت به کام عده ای ذینفع پرنفوذ یا پرسروصدا تمام خواهد شد.

متاسفانه کشور ما فقط تحت فشار تحریم های ظالمانه قرار ندارد بلکه بدتر از آن باید تبعات جبران ناپذیر سکانداری آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه و مدیریت آقای دژپسند بر وزارت اقتصاد را هم به دوش بکشد و البته حالا که به انتخابات نزدیک شده ایم، به اینها باید مواضع اخیر رییس بانک مرکزی را هم اضافه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....