تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 12:40
کد خبر : 100848

تولید ثروت و اجرای سامانه ها کی عملیاتی می شود

تولید ثروت و اجرای سامانه ها کی عملیاتی می شود

 یارانه کمک معیشتی و  تولید ثروت ریاست محترم جمهور ، همانگونه که به موقع و به درستی در تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۱ در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادید کمک‌ معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه

 یارانه کمک معیشتی و  تولید ثروت

ریاست محترم جمهور ، همانگونه که به موقع و به درستی در تاریخ ۲۵/۲/۱۴۰۱ در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادید کمک‌ معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک ‌بندی فعلی هستند، واریز شود.
و اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است لذا مبلغ کمک‌معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز تا به‌محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک‌معیشتی را دریافت نمایند.
و در این رابطه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

بر اساس قانون شفافیت قوای سه گانه و…. که در جلسه مورخ ۲۸/۲/۱۴۰۱ مجلس به تصویب رسید ، بهتر است کاملا شفاف با مردم موضوع یارانه ها را در جریان بگذارید از جمله ، تعداد واقعی یارانه بگیران که گویا هفتاد و هفت میلیون و پانصد هزار نفر است ، و دهک دهم حدود ده درصد است که حدود هفت و نیم میلیون نفر می شوند و….

تعداد افراد متمکن و سرمایه دار در کشور با خانواده های آنها آیا حدود هشت میلیون نفر است ؟! ، بررسی تخمینی که کردیم سرپرست خانواده های سرمایه دار اصلی در کشور را کمتر از یکهزار نفر یافتیم ، که ماهانه هر یک حد اقل یکصد میلیارد تومان در آمد داشته باشند ، در نتیجه یارانه پرداختی به آنها در ماه با حد اکثر پنج نفر عضو خانواده می شود  یک میلیارد و پانصد میلیون تومان ، در صورتی که ماهانه حد اقل در آمد این افراد جمعا حدود یکصد هزار میلیارد تومان بر آورد می شود ، مبلغ یارانه این افراد یک پر کاه هم نیست ، خوب سئوال این است چرا برای تولید و خلق ثروت از این سرمایه عظیم در آمدی حد اقل یکهزار نفری تا کنون استفاده نشده و نمی شود ، تا اینکه در کمتر از یک دهه فقر فساد و تبعیض و چهارده یارانه برچیده شود ، و حتی یارانه سایر دهک ها هم در صندوق نفت گاز و انرژی مردمی جذب شود با ده ها و حتی صدها برابر در آمد در مقایسه با سود بانکها و…

اگر دولت مردمی و ایران قوی آماری ارایه دهد از این پنج هزار نفر در کشور که چه تعداد افراد به جبهه رفته و یا شهید ، ایثارگر ، جانباز ، آزاده شده اند ممنون می شویم ؟!

نتیجه خواهیم گرفت اکثر افرادی که به جبهه رفته و یا شهید و جانباز و….شده اند از همان ۹ دهک اول جامعه هستند ، پس این همه هزینه و وقت صرف کردن برای شناسایی آنها ضرورتی نداشته و ندارد ، هر چند همچون سامانه جامع تجارت ، سامانه جامع تامین اجتماعی و درآمد تک تک افراد جامعه نه تنها هوشمند و کامل نشده بلکه ، ناقص است ، فقط دولت محترم باید شفاف اسامی این افراد را منتشر کند و الباقی جزء یارانه بگیران قرار خواهند گرفت که حتی بیش از هشتاد و چهار میلیون نفر خواهند بود و….

برای مثال با تصویب در مجلس و پیگیری و نظارت آن وزارت صمت و وزارت اقتصاد ، موظف شدند ، سامانه جامع تجارت ایران را از سال ۱۳۹۰ طراحی و راه اندازی کنند ، که این مهم تا کنون عملیاتی و تکمیل نشده ، تا اینکه رئیس قوه قضائیه در تاریخ ۲۷/۲/۱۴۰۱ علنا دستور جلسه مشترک مجلس ، دادگستری ، وزارت صما و اقتصاد را برای تهیه گزارش در اینرابطه را صادر کرد ، که تا کنون ده ها میلیارد تومان به پیمانکار سامانه هزینه پرداخت شده و سر انجام مشخص شد که منبع ( سورس ) نرم افزار را پیمانکار در اختیار سازمان گمرک قرار نمی دهد ، و بابت آن هزینه می خواهد و…؟!

لازم به یاد آوری است وزرای صمت و اقتصاد و دارایی اواخر سال ۱۴۰۰ توافقنامه تکمیل فاز به فاز سامانه جامع تجارت ایران را به امضاء رساندند ، در صورتی که در چند سال گذشته چند بار این سامانه افتتاح نمایشی شده است و…؟!

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....