تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 11:54
کد خبر : 66009

تولیدکننده توان رقابت با کالای چینی ندارد

تولیدکننده توان رقابت با کالای چینی ندارد

۱۰ درصد ابزار آلات تراشکاری و قالب سازی داخلی است امیرپور، وارد کننده ابزارآلات تراشکاری و قالب سازی صنعت با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بازار محصولات خارجی است، گفت: به دلیل قیمت پایین محصولات بی کیفیت چینی تولیدکننده توان رقابت در این بازار ندارد.  در حاشیه نمایشگاه چوب و تجهیزات مبلمان و صنایع

۱۰ درصد ابزار آلات تراشکاری و قالب سازی داخلی است

امیرپور، وارد کننده ابزارآلات تراشکاری و قالب سازی صنعت با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بازار محصولات خارجی است، گفت: به دلیل قیمت پایین محصولات بی کیفیت چینی تولیدکننده توان رقابت در این بازار ندارد.

 در حاشیه نمایشگاه چوب و تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته شهر آفتاب گفتگویی با «محمد امیرپور» یکی از شرکت کنندگان که در حوزه واردات ابزار آلات تراشکاری و قالب سازی صنعتی  فعالیت داشتیم و غالبا با صنایع خودرو سازی و تا حدودی صنایع نظامی کار می کنند انجام داده است که در ادامه می خوانید.

مشکل عمده تولید کنندگان بخش قالب سازی صنعتی این است که نمی توانند با جنس هایی که از چین می آید و بی کیفیت یا کم کیفیت هستند رقابت کنند

اصلی ترین چالش های حوزه تولید و فروش ابزر آلات تراشکاری و قالب سازی صنعتی چیست؟
الان مشکل عمده تولید کننده ها این است که نمی توانند با جنس هایی که از چین می آید و بی کیفیت هستند و گاها نیز کم کیفیت است رقابت کنند. چون اینجا هزینه تولید بسیار بالا است، حقوق پرسنل، بیمه مالیات و دیگر هزینه ها بالا است با این وجود مشخص نیست از چه کانال هایی گاهی وقت ها به صورت قاچاق و گاهی از کانال های رسمی کالا بی کیفیت چینی می آید که باید با این ها رقابت کرد و لذا از صحنه حذف می شوند. یا اگر جنس با کیفیتی تولید کننده داخلی تولید کند که می توانند چون در صحنه رقابت عقب می افتند به ناچار از کیفیت کارشان کم می کنند.

در حوزه کاری شما چقدر سرمایه صرف تجهیزات و ماشین آلات شده است؟
ما غالبا در حوزه ابزار آلات کار می کنیم با این وجود الان غالب ماشین آلات تراشکاری و قالب سازی که وارد می شود دست دوم و کهنه  چینی است. یعنی به دلیل گرانی دستگاه ها و همچنین به دلیل شرایط وارداتی که داریم و دیگر مسائل نمی توانیم ماشین آلات نوین را وارد کنیم. از سوی دیگر گاهی مواقع ماشین آلات روز را به ما نمی فروشند که عمدتا به دلیل مسائل تحریمی است. بنابراین ماشین آلات موجود کیفیت و کارایی که تولید کننده انتظار دارد را ندارد.

واردات ابزار آلات تراشکاری و قالب سازی صنعتی غالبا از چین است که متاسفانه یا تاجر ما به دلیل سود بیشتر جنس بی کیفیت می آورد و یا بازار ما آنقدر کشش ندارد که بتوانند جنس های با کیفیت چینی را وارد کنند

ابزار آلات تولیدی شما از نظر قیمت و کیفیت چقدر با نمونه های خارجی تفاوت دارد؟
ما تولید کننده نیستیم و ابزارهایی که داریم کلا وارداتی است به دلیل اینکه ابزارهای پایه هستند و اکثرا در ایران تولید نمی شوند؛ اگرچه چند شرکت داخلی کار می کردند و بنابر مسائلی یا از دور خارج شده اند و یا به تعطیلی کشیده شده اند و برخی شرکت های چینی جای آنها را گرفته اند. لذا ما مجبور هستیم این ابزار آلات را وارد کنیم. در واقع در داخل غالبا ابزارهای دستی مثل انبردست، آچار فرانسه و غیره تولید می شود. با این وجود تولیدات شان در حدی نیست که جوابگوی مصرف کشور  باشد و باید حتما مجددا واردات انجام می شود. در حال حاضر واردات نیز از کشور چین انجام می شود که متاسفانه یا تاجر ما به دلیل سود بیشتر جنس بی کیفیت می آورد و یا بازار ما آنقدر کشش ندارد که بتوانند جنس های با کیفیت چینی را وارد کنند. بنابراین در کل شرایط صنعت خوب نیست.

در حال حاضر چند درصد بازار را جنس های خارجی پوشش می دهد؟
در زمینه ابزار آلات تراشکاری و قالب سازی که ما کار می کنیم شاید بیش از ۹۰ درصدش خارجی است. چون تکنولوژی تولید برخی از این ابزار آلات در کشور نیست و برخی نیز مواد اولیه و پایه کار را به ما نمی دهند که بتوانیم خودمان تولید کنیم و لاجرم باید وارد شود.

اصلی ترین مشکل ما در زمینه فروش ابزار آلات مدت دار بودن زمان بازپرداخت ها است به طوری که خودروسازان پیش از تولید پول خودرو را دریافت می کنند اما پول قطعه ساز را چندماهه و بلند مدت می پردازند

در بحث فروش غالبا با چه مشکلاتی روبرو هستید؟
در بخش فروش نیز صنایعی که ما با آنها کار می کنیم صنایع خودرو سازی در پرداخت های شان بسیار ضعیف و سخت هستند به طوری که پرداخت هایشان ۲ تا ۳ ماهه و طولانی مدت است. این در شرایطی است که پول خودرویی که تولید می کنند را پیش از تولید گرفته اند. الان می بینید که خودرو سازان برای شهریور ۱۴۰۱ پیش فروش می کنند اما وقتی موقع پرداخت حساب هایشان با ما می شود با تعلل پرداخت می کند.

شاید بتوان گفت در ۱۴۰۰ در دو ماهه اخیر پرداختی های شان بهتر شده است با این وجود مشکل اصلی در زمنیه پرداخت های شان است. از سوی دیگر صنایع در تهیه ابزارهای شان کاملا گنگ عمل می کنند و مامور خریدی که هیچگونه اطلاعاتی در مورد ابزار آلات ندارد می فرستند که معمولا سردرگم می شود و غالبا دنبال ارزانترین ها است و در نتیجه بی کیفیت ترین ها را خریداری می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....