تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 22:21
کد خبر : 108419

توقف قیمت سکه در سقف تاریخی

توقف قیمت سکه در سقف تاریخی

قیمت سکه امامی امروز در سقف تاریخی خود معامله شد . فلز زرد رنگ داخلی امروز در حول و حوش ۱۶ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه تقریبا ثابت بود. اقتصاددان: بازار رسمی دلار در اولین روز هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار در بازار

قیمت سکه امامی امروز در سقف تاریخی خود معامله شد . فلز زرد رنگ داخلی امروز در حول و حوش ۱۶ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه تقریبا ثابت بود.

اقتصاددان: بازار رسمی دلار در اولین روز هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی عصر دیروز در محدوده ۳۲ هزار و ۳۰۲ تومان به فروش رسید و در بازار امروز تا محدوده ۳۲ هزار و ۸۸۸ تومان بالا رفت.

کانال شکنی نرخ دلار در بازار رسمی

صرافی ملی هم امروز شاهد کانال شکنی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز یک کانال بالا رفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۱۹۳ تومان(سی و یک هزار و صد و نود و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۵۰۶ تومان (سی و یک هزار و پانصد و شش تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو امروز ۳۲ هزار و ۴۴۷ تومان(سی و دو هزار و چهارصد و چهل و هفت تومان) و قیمت فروش یورو ۳۲ هزار و ۷۷۳ تومان (سی و دو هزارو هفتصد و هفتاد و سه تومان) است.

با این حال نرخ دلار توافقی امروز اندکی پایین تر از روز قبل معامله شد. قیمت دلار توافقی امروز ۳۳ هزار و ۶۵۳ تومان بود که در مقایسه با روز تقریبا ۵۰ تومان افت کرده بود .

در بازار غیر رسمی هم نرخ دلار در تهران و نرخ حواله درهم نسبت به عصر پنجشنبه تقریبا ثابت بود. با این حال در بازارهای همسایه نرخ دلار صعودی بود .

ترس بازیگران ارزی از عرضه سنگین ارز 

در هفته‌های گذشته و پس از آغاز  افزایش قیمت دلار در بازار تهران، بانک مرکزی از سیاست‌های ارزی جدید خود رونمایی کرد. در راستای این سیاست‌ها نهاد مذکور با معرفی بنگاه‌های معاملاتی جدید در فرآیند خرید ارز تسهیلگری‌هایی انجام داد تا از فشار تقاضای موجود در بازار بکاهد.

در ابتدا نرخ ارز واکنش مستقیمی به این سیاست نشان نداد، اما در روز‌های پایانی آبان ماه با برطرف‌سازی بخشی از تقاضا‌های خرد بازار در معاملات توافقی،  قیمت دلار عقب نشینی کرد.

قیمت دلار در هفته گذشته در یک محدوده خاص معامله شد. یکی از نشانه‌های بالا بودن عرضه در بازار ارز برای معامله‌گران این است که مرزهای مقاومتی به‌راحتی شکسته نمی‌شوند و بازارساز نسبت به این مرزها حساسیت نشان داده است.

قیمت طلا صعودی شد 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۷۵۵ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. فلز گزان بهای داخلی امروز در محدوده ۱ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید .

توقف قیمت سکه در سقف تاریخی

قیمت سکه امامی امروز هم در سقف تاریخی خود معامله شد . فلز زرد رنگ داخلی امروز در حول و حوش ۱۶ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد.

این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه تقریبا ثابت بود . برخی از فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که فلز گران بهای داخلی محدوده یاد شده را حفظ کند ممکن است سکه بازان به مرز مقاومتی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم نفوذ کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....