تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 - 23:46
کد خبر : 20586

توضیح کلی در مورد صبا و صباح

توضیح کلی در مورد صبا و صباح

دو دسته سهامدار داریم. دسته اول کسانی هستند که در مجمع عمومی و مجمع افزایش سرمایه سهم شرکت کرده اند. این دسته از سهامداران به ازای هر سهم بهشون مبلغ ۴۶۶ تومان سود نقدی و همچنین دو برابر تعداد سهامشان صباح تعلق گرفته است. دوستانی که مایل باشند صباح به سهم اصلی تبدیل شود نیاز

دو دسته سهامدار داریم. دسته اول کسانی هستند که در مجمع عمومی و مجمع افزایش سرمایه سهم شرکت کرده اند. این دسته از سهامداران به ازای هر سهم بهشون مبلغ ۴۶۶ تومان سود نقدی و همچنین دو برابر تعداد سهامشان صباح تعلق گرفته است. دوستانی که مایل باشند صباح به سهم اصلی تبدیل شود نیاز نیست مبلغی واریز کنند و شرکت خودش از روی سود نقدی دویست تومان کسر خواهد کرد و مابقی یعنی ۲۶۶ تومان در بهمن ماه از طریق شعب بانک پارسیان پرداخت خواهد شد. سهامدارانی هم که نخواهند تبدیل کنند میتوانند بفروشند که در اینصورت کل مبلغ سود نقدی را دریافت خواهند کرد.دقت شود که با توجه به سود نقدی ۴۶۶ تومان کسانی که خواستند به حق تقدم خود اضافه کنند میتوانن از مابقی سود مجمع یعنی ۲۶۰ تومن هم استفاده کنند ولی اگر تعداد صباح بیشتر از این میزان شد باید به ازای مابه التفاوتش صد تومان واریز گردد.
اما دسته دوم سهامدارانی هستند که مجمع شرکت نکرده اند و بعد از بازگشایی صباح آنرا خرید کرده اند این افراد چون سود مجمع ندارند باید حتما به ازای هر سهم صد تومان به حساب شرکت واریز نمایند تا سهم تبدیل به سهم اصلی شود.
و اما در ارتباط با زمان تبدیل صباح به صبا. صباح پس از بازگشایی به مدت دو ماه خرید و فروش خواهد شد و پس از آن بسته میشه و شرکت حق هایی که افراد خریداری کرده اند ولی صد تومان را واریز نکرده اند جدا کرده و به عنوان حق تقدم استفاده نشده به فروش میرساند که تقریبا دو هفته طول میکشه و پس از آن شرکت میره برای ثبت افزایش سرمایه و اتمام مرحله آخر و در نهایت تبدیل صباح به صبا. بنابراین حداقل سه ماه این فرایند زمانبر خواهد بود. دوستانی که قصد تبدیل دارند در جریان باشند. دوستانی که سود مجمع ندارند و بعد از بازگشایی صباح را میخرند حتما یا صد تومان را واریز کنند و یا قبل از بسته شدن بفروشند چون وقتی صباح بسته شود از پرتفو شخص حذف خواهد شد و دیگر امکان فروش نخواهد بود. در اینحالت خود شرکت آنرا خواهد فروخت و پولش را به حساب شخص واریز خواهد کرد که فرایندی زمانبر و طولانی خواهد بود.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی جمعه , ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۳۱

الان بیشتر از سه ماهه که گواهینامه صبا ح را امضا کردیم و به شرکت فرستادیم،زمان ثبتش هم خیلی وقته تموم شده اما از تبدیل به سهام اصلی خبری نیست

وادی واقفی دوشنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

سود سهامم آیا به حسابم واریز می شود یا باید حتما بروم از بانک دریافت کنم

دوم اینکه چه زمانی سهم های صباح به صبا انتقال می یابد.

عبدالله. پنجشنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۵

سالی که نکوست از بهارش پیداست. همه ی این کش و قوس ها و بد قولی ها و عدم پاسخگویی ها و به زبانی گویا تر سوءاستفاده ها و دزدی ها بمنظور بلوکه کردن سرمایه مردم بدبخت وگول خورده و تعلق نگرفتن سود سهام مجمع سالیانهسال ۹۹ به سهام حق تقدم خریداری شده توسط سهامداران می باشد! بی خودی خودتونو اذیت نکنیدکه روح و روانتان . . .

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....