تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 18:35
کد خبر : 68891

توسعه با کیفیت بالای ابتکار کمربند و جاده

توسعه با کیفیت بالای ابتکار کمربند و جاده

ارتقاع روشهای ارتباطی، گشاده‌رویی و فراگیر بودن تنها راه کنارآمدن با دنیایی است که وارد دوره‌ای از آشفتگی شده است. از این رو، ابتکار کمربند و جاده  می تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند. رئیس جمهور شی جین پینگ در سومین سمپوزیوم سطح بالایی که به تازگی به پایان رسیده است، مسیر ادامه

ارتقاع روشهای ارتباطی، گشاده‌رویی و فراگیر بودن تنها راه کنارآمدن با دنیایی است که وارد دوره‌ای از آشفتگی شده است. از این رو، ابتکار کمربند و جاده  می تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند.

رئیس جمهور شی جین پینگ در سومین سمپوزیوم سطح بالایی که به تازگی به پایان رسیده است، مسیر ادامه پیشرفت توسعه با کیفیت بالای ابتکار کمربند و جاده را ترسیم کرد و مجموعه ای از وظایف کلیدی را که باید انجام شوند، مطرح کرد.

این نشان دهنده عزم و اعتماد چین در گسترش استانداردهای سطح بالا و ارتقای مشترک توسعه با کیفیت بالای ابتکار کمربند و جاده است. این همچنین نقش چین را به عنوان یک کشور بزرگ در ارتقای ترمیم اقتصاد جهانی و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت  مشترک  نشان می دهد.

ترویج ساخت و ساز باکیفیت در ابتکار کمربند و جاده به این معناست که اجازه دهیم کشورها و مردم بیشتری از آن سود ببرند. برای دستیابی به آن، اعتماد متقابل سیاسی قوی‌تر، مکانیسم‌های همکاری بیشتر و شبکه ارتباطی بهتری که زمین، دریا، هوا و فضای سایبری را به هم پیوند می‌دهد، مورد نیاز است.

در همین حال، باید برای افزایش تجارت با کشورهای همسایه، گسترش واردات محصولات با کیفیت بالا، ارتقای همکاری‌های بین‌المللی صنعتی و ارتقای ارتباطات مالی و تبادلات فرهنگی تلاش کرد.

علاوه بر این، همکاری در حوزه سلامت، توسعه سبز، صنعت دیجیتال و نوآوری باید مورد تشویق قرار گیرد. از این رو همچنان که چین به همکاری بین‌المللی‌اش برای مقابله با کووید-۱۹ ادامه میدهد، به حمایت از کشورهای در حال توسعه در ارتقاع انرژی سبز و کم کردن انتشار کربن، و همچنین به پیشبرد ابتکار تجارت الکترونیک جاده ابریشم نیز ادامه خواهد داد و محیطی باز، عادلانه، منصفانه و بدون تبعیض را برای پیشرفت علم و فناوری پرورش خواهد داد.

از آنجایی که چین وارد مرحله جدیدی از توسعه شده، فلسفه توسعه جدیدی را اجرا کرده و الگوی توسعه جدیدی ایجاد کرده است. این کشور قدرتی قوی تر، فضایی بزرگتر و مسیری بهتر را برای ساخت مشترک ابتکار کمربند و جاده فراهم خواهد کرد.

باید درک کرد که الگوی توسعه جدیدی که چین ایجاد می‌کند، به هیچ وجه یک گردش داخلی بسته نیست، بلکه یک گردش باز داخلی و بین المللی دوگانه و سودمند به شکل پایاپای است. بر اساس الگوی توسعه جدید، پتانسیل بازار چین به طور کامل بر ایجاد تقاضای بیشتر برای کشورهای سراسر جهان تحریک خواهد شد. چین درهای خود را برای به اشتراک گذاشتن فرصت های توسعه با سایر کشورها بازتر خواهد کرد. چین به تعمیق همکاری های بین المللی و دستیابی به منافع متقابل و نتایج برد-برد با سایر کشورها ادامه خواهد داد.

ابتکار کمربند و جاده به یک محصول عمومی بین‌المللی محبوب و پلت فرم همکاری تبدیل شده است. پروژه‌های بهبود معیشت مردم می‌تواند ابزار مؤثری باشد برای افزایش احساس رضایت مردم در کشورهایی که در مسیر کمربند و جاده هستند قرار دارند.

انتقاد به اصطلاح «تله بدهی» بر ضد ابتکار کمربند و جاده کاملاً بی اساس است. موسسات مالی چندجانبه و طلبکاران تجاری بیش از سه چهارم کل بدهی‌های کشورهای آفریقایی را در اختیار دارند. تاکنون هیچ کدام از کشورهایی شریک ابتکار کمربند و جاده اصطلاح «تله بدهی» را به رسمیت نشناخته‌اند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، تا سال ۲۰۳۰، ابتکار کمربند و جاده می تواند به ۷٫۶ میلیون نفر برای رهایی از فقر شدید و ۳۲ میلیون نفر برای رهایی از فقر متوسط کمک کند.

در حال حاضر، جهانی‌سازی اقتصادی انعطاف‌پذیری جدیدی از خود نشان داده است و درخواست‌ها برای حفظ چندجانبه‌گرایی و تقویت ارتباطات و همکاری قوی‌تر شده است. تجربه در مبارزه با بیماری همه گیر به مردم همه کشورها نشان داده است که آینده همه کشورها ارتباط تنگاتنگی با هم دارد. چندجانبه گرایی باید قاطعانه مورد حمایت قرار گیرد. ابتکار کمربند و جاده وسیله خوبی برای دستیابی به آن است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....