تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 - 11:49
کد خبر : 24101

تورم افسارگسیخته را می‌توان به فرصت تبدیل کرد

تورم افسارگسیخته را می‌توان به فرصت تبدیل کرد

ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات برنامه‌ریزی سازمان حمایت معتقد است که تهدید تورم افسارگسیخته امروز را می‌توان مانند خیلی از کشورهای دنیا به یک فرصت تبدیل کرد. مهرداد ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات برنامه ریزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهارکرد: مشکل اقتصاد و تورم در سال‌های اخیر به مشکلات ساختار اداری و مدیریتی و قوانین

ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات برنامه‌ریزی سازمان حمایت معتقد است که تهدید تورم افسارگسیخته امروز را می‌توان مانند خیلی از کشورهای دنیا به یک فرصت تبدیل کرد.

مهرداد ایزدی، مدیرکل دفتر مطالعات برنامه ریزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهارکرد: مشکل اقتصاد و تورم در سال‌های اخیر به مشکلات ساختار اداری و مدیریتی و قوانین کشورمان برمی گردد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  ایزدی  با اشاره به وجود قوانین فراوان و ناقص در کشور گفت: علاوه بر تحریم‌ها، ساختار نامناسب تولید، بی اعتمادی به بخش خصوصی و مشکلات بانکی و بازاریابی نیز باعث شده‌اند که ما اقتصاد سالمی نداشته باشیم.

ایزدی معتقد است که تهدید تورم افسارگسیخته امروز را می‌توان مانند خیلی از کشورهای دنیا به یک فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات برنامه ریزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ما به جای پیدا کردن مقصر مشکلات اقتصادی باید به دنبال ارائه راهکارهای اصولی و صحیح برای حل مشکلات و تغییر ساختارهای غلط مدیریتی باشیم.

ایزدی ادامه داد: بخش خصوصی باید رقابت کند، اما در کشور ما رقابتی وجود ندارد و رانت هم بسیار زیاد است لذا اول باید این رانت‌ها و فسادها را حذف و ساختار اقتصادی به ویژه نظام بانکی و مالیاتی و یارانه‌ای را اصلاح کنیم.

همچنین، مهندس محمدباقر معتمد، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف با اذعان به شرایط غیرعادی اقتصاد ایران گفت: بهترین راه کنترل تورم و تأمین معیشت مردم بازگشت به تولید ملی است.

وی فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی را امری ضروری برشمرد و گفت: اگر ما ایرانیان کالای داخلی خرید کنیم به تدریج ایرادات این کالاها رفع و وضعیت تولید و صنایع هم بهتر خواهدشد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف، شرط تحقق این مهم را اعتماد و احترام به بخش خصوصی بیان کرد و افزود: در حال حاضر مالکیت و مدیریت اکثر صنایع کلان کشور با دولت است و مشکلات مصرف‌کنندگان هم از همین موضوع ناشی می‌شود.

معتمد با اذعان به ضعف مجموعه بخش خصوصی گفت: متأسفانه بخش خصوصی در ایران اتحادیه‌های کارفرمایی قوی ندارد تا قادر به اجرای تعهدات خودش باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق اصناف درباره توافق نمایندگان بخش خصوصی با دستگاه دولتی درباره مالیات اصناف گفت: این توافق‌ها عملاً به سازمان امور مالیاتی کمک می‌کند تا سریعتر مالیاتش را دریافت کند و همیشه هم پرونده‌هایی دارد که قبول ندارد و باید دوباره بررسی کند.

وی با بیان اینکه تولیدات باید زیر نظر اتحادیه‌ها و بدون مدیریت و دخالت انجام شوند افزود: دولت در بخش تولید فقط باید نظارت کند.

معتمد همچنین غفلت بخش خصوصی و دولت از مقوله پژوهش را هم مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر اتحادیه‌ها یک بخشی تحت عنوان «آینده پژوهی» داشته باشد هم آمار واقعی مصرف پیدا می‌شود و هم تصمیم سازی درباره واردات و تولیدات در روند صحیح خودش قرار خواهد گرفت.

وی تقویت بخش خصوصی هوشمند را ضروری خواند و از اصناف هم درخواست کرد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مایحتاج مردم را با قیمت مناسب ارائه دهند.

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....