تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 10:49
کد خبر : 45010

«توربین بادی» سیار رونمایی شد

«توربین بادی» سیار رونمایی شد

شرکت «کایت ایکس» فعال در حوزه فناوری های زیست محیط از یک توربین سیار هوشمند رونمایی کرد؛ این وسیله قادر است در هر ساعت ۲۰۰ الی ۶۰۰ وات انرژی الکتریکی تولید کند.   به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، ضرورت های زیست محیطی و محدودیت منابع سنگواره ای لزوم تغییر سیستم فعلی انرژی

شرکت «کایت ایکس» فعال در حوزه فناوری های زیست محیط از یک توربین سیار هوشمند رونمایی کرد؛ این وسیله قادر است در هر ساعت ۲۰۰ الی ۶۰۰ وات انرژی الکتریکی تولید کند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، ضرورت های زیست محیطی و محدودیت منابع سنگواره ای لزوم تغییر سیستم فعلی انرژی و جایگزینی سوخت های فسیلی  را افزایش داده است؛ امروزه برخی از انواع انرژی های نو مانند انرژی باد و خورشید حتی بدون در نظر گرفتن هزینه زیست محیطی سوخت های سنگواره ای، قابل رقابت با منابع انرژی موجود می باشند که به صورت تجاری عرضه می شوند. انرژی باد و خورشید کاملا سازگار با محیط زیست بوده و سبب توسعه پایدار می شوند و در هر منطقه ای بسته به شرایط اقلیمی در دسترس هستند.

« توربین بادی » سیار رونمایی شد

در این راستا بسیاری از کشور های اروپایی تمامی امکانات خود را برای تجهیز شهرها به انرژی بادی و انرژی خورشیدی را به خدمت گرفته اند و مزارع پنل های  خورشیدی و نیروگاه های عظیم توربین های بادی را تاسیس نموده تا از این طریق بخش زیادی از انرژی مورد نیاز برای خانه ها و سیستم حمل و نقل شهری را تامین کنند.

اما داستان توربین های بادی و پنل های خورشیدی  تنها به این مزارع عظیم غیر قابل نفوذ ختم نمی شود؛ اکنون یک کمپانی مطرح در فناوری انرژی های سازگار با محیط زیست توربین های بادی سیاری را طراحی کرده است که به راحتی قابل حمل بوده و از رشته های بازیافتی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است؛ این سازه منحصر به فرد «کایت اکس» نام دارد  و در عرض ۱۵ دقیقه برای یک فرد معمولی مونتاژ می شود.

این توربین هوشمند در دو نوع  متفاوت طراحی شده است؛ اولین ورژن که با یک پنل خورشیدی همراهی می شود و مخصوص مناطق اقلیمی با نور خورشید مداوم است و تا ۶۰۰ وات برق تولید می کند؛ نوع دیگر این وسیله که  تنها از یک توربین بهره گرفته است مخصوص مناطقی است که دسترسی به نور خورشید بسیار کم بوده اما بادهای مناسبی وجود دارند.

« توربین بادی » سیار رونمایی شد

توربین کایت ایکس  ورژن دوم که دارای قابلیت تولید ۲۰۰ وات می باشد برای ایجاد روشنای در ۱۰ لامپ، تامین منبع انرژی برای یک یخچال معمولی، لپ تاپ و روتر بسیار کافی است و این در حالی است که توربین ورژن اول می تواند از تمامی وسایل برقی یک خانه کاملا معمولی پشتیبانی نماید و حتی مقداری انرژی نیز ذخیره کند.

کایت ایکس دارای یک ارتفاع ۶ متری و قطر ۴ متری است که کاملا تاشو می باشد، قطعات بدنه از یک پلاستیک بازیافتی با مقاومت بسیار بالا تشکیل شده اند که با کمربندهای کششی نایلونی محکم سازی شده اند؛ این سازی در مقابل شدت طوفان مقاوم است و در صورت وزش باد همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

اندرس اکلوم طراح اصلی این وسیله هوشمند می گوید: این توربین کاملا هوشمند است و از طریق مانیتور همراه پیگیری می شود و به گونه ای طراحی شده است که با تغییر وضعیت جهت باد تغییر مسیر داده و هیچگاه در طول فعالیت خود منفعل نمی شود؛ برای نصب اولیه و جهت یابی تنها کافی است از نمایه های پیش بینی شرایط جوی که به صورت پیش فرض در برنامه کایت ایکس وجود دارد استفاده کنید و بهترین موقعیت با مناسب ترین وزش باد را پیدا کنید.

« توربین بادی » سیار رونمایی شد

وی افزود: همراه با توربین کایت ایکس چندین ابزار دیگر تعبیه شده اند که به فرایند جمع آوری و تولید انرژی کمک می کنند؛ با وزش باد توربین ها به چرخش در می آیند و سپس محور توربین شروع به چرخیدن به حول خود کرده و انرژی جنبشی را از باد دریافت می کند؛ این نیرو توسط محور مرکزی پشتیبانی و تبدیل می شود؛ پره های توربین به گونه ای طراحی شده اند که دارای زاویه ای مناسب با باد بوده و به این ترتیب حداکثر انرژی ممکنه از این طریق جذب می شود.

به گفته اکلوم: اصلی ترین بخش یک توربین ناسل نام دارد که انرژی  چرخشی تقویت شده را برای ژنراتور سیار تامین می کند تا آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند؛ این انرژی الکتریکی تهیه شده توسط ژنراتور به کمک یک رشته کابل که از داخل محور عمودی توربین عبور می کند؛ به یک دستگاه ترانسفورماتور، ولتاژ برق تولید شده را ارسال کرده تا برای مصارف خانگی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....